verjaardag en hiking trip - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu verjaardag en hiking trip - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu

verjaardag en hiking trip

Door: Chantal vd berg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

13 Juli 2010 | Indonesië, Batavia

Heej mensjes, nou voor mij zit mijn verjaardag er al weer bijna op, voor de Nederlandse tijd duurt het nog meer dan 8 uur. Maar hier een kleine maar geweldige update van mijn dagje in Indonesië.

Vanmorgen zijn we om half 8 opgestaan, omdat we zouden gaan hiken vandaag. Naar het opstaan heb ik eerst en cadeautje van Bart gekregen omdat ik alweer 22 jaar ben geworden vandaag. Ik heb een kaartje gekregen van Bart zijn ouders en van Bart zelf een extra geheugen kaartje voor mijn fotocamera en een extra batterij. Altijd handig dit soort dingentjes. Naar de cadeautjes hebben we ons al snel klaar gemaakt om te ontbijten.

Om 9 uur zijn we vertrokken in het autootje voor onze hiking tocht. We begonnen bij Jagaraga, tempel of the dead. Hier hebben we heel veel en zeker erg interessante uitleg gekregen over wat een slecht volk wij vroeger waren. In de tempel waren allemaal metsels te zien van auto`s, fietsen en vliegtuigen. Dit betekende dat Nederland heeft aangevallen met deze voertuigen. Er is goed en kwaad in de tempel. De goede zien de kat, en de kwade de tijger. Rwanda is de kwade geest, deze had en lange tong en at in het beeld kindjes op (offers)! Baron was de goede geest. De tempel liep naar beneden en dit betekend niet goed/kwaad, alle andere tempels lopen omhoog.

Naar de tempel zijn we doorgegaan naar de waterval Sekumpul, dit was een hele mooie niet toeristische waterval. Hier waren vanaf boven el 5 watervallen te zien in 1 oogopslag. Het was een erg steile weg naar beneden en zeker ook op sommige plekken glad, naar ongeveer 45 minuten waren we dan beneden. Met nog een paar stukjes door het water stonden we ook vandaag vlak bij de waterval, hier hebben we zelf gezwommen haha wat diep en sterk water! Maar wel heerlijk verfrissend. Naar ongeveer 20 minuten waren we uit gezwommen en geklungeld en zijn we trug gegaan over de zelfde weg naar boven, pfff naar beneden was zwaar maar naar boven was helemaal een uitdaging, mijn hart ging wel 200 keer per minuut haha.

daarna hebben we nog kort een kijkje genomen bij de balinese muziekinstrument (gamelan) en daarna zijn we door gereden om ergens iets te gaan eten, ik zelf was in slaap gevallen en bart maakte mijn wakker bij het restaurantje waar we heen waren gebracht. Zo wat was dit een onwijs vieze tent, normaal is een buffet wel lekker. Maar ik vroeg wat het buffet was en kon dus even kijken, bij het langs lopen verging mijn eetlust helemaal. Mieren bij het eten en het zag er ook nog niet lekker uit.
dus hebben we maar een pancake besteld, maar ook dit was eens maar nooit weer. Het was en niet gaar en de smaak was er ook niet. Dus nooit meer naar dit restaurant!

daarna zijn we door gegaan naar de boeddhistische tempel, ik zelf was er al eens geweest, maar Bart nog niet. Bart heeft volgens mij wel een aantal mooie foto`s geschoten en we hebben samen even op het grote boeddhistische plein gezeten binnen in de tempel. Het begon in eens te regenen en toen zijn we niet al te snel maar wel vlot terug gegaan naar de auto om ons te vergeven naar de Air Panas (de warm water bronnen) ik had bedacht om niet te gaan zwemmen en alleen lekker toe te kijken, Bart had zich om gekleed om wel lekker te gaan zwemmen. Maar ook hier sloeg de regen hard toe binnen nog geen 5 minuten was ik helemaal doorweekt, en bedacht ik ach waarom ook niet nu ik toch opnieuw helemaal doorweekt ben kan ik ook wel zwemmen, dus ben ik maar met kleren en al in de air panas gegaan. wel lekker toch elke keer weer!

nu zat de dag er eigenlijk al een beetje op het was al half 6 savonds, dus we zijn de hele dag op trip geweest, maar het was zeker geslaagd. Alleen toch had ik niet helemaal het gevoel van jarig zijn, maar dit maken we in Nederland nog wel weer goed haha..

we zijn vanavond uit eten geweest in amadeus, en ook dit was niet helemaal een succes. Het vleesje was wel lekker. Alleen er was zoveel VET gebruikt, dat je er gewoon in hapte. Een paar servetjes later was het vleesje niet meer te vet en was het redelijk lekker. Maar ook dit geen tweede keer weer.

we willen van de week, waarschijnlijk het eind nog keertje naar een tentje waar ze een Hollandse puntzak frieten verkopen hahaha:p en nee het zijn geen Nederlandse eigenaren.

voor nu een eind en een tidur enak voor iedereen, al is het bij jullie pas in de middag:P maar ik ga nu mijn oogjes sluiten en morgen er weer vroeg uit om schriftjes uit te dalen aan alle kindjes op een heel arm basisschooltje. Klas 1 en 2 krijgen een schriftje, potloos en gum. Met een puntenslijper voor de leraar waar ze hun potlood kunnen slijpen. En klas 3 tot 6 krijgen een schriftje en een pen. Ook hebben we voor klas 1 en 2 een poster met het alfabet en cijfers 1 tot 10. Ben erg benieuwd hoe ze morgen gaan reageren, maar hier gaan jullie zeker meer overhoren. Dit ga ik beschrijven denk a.s. vrijdag als we ook de Engelse les hebben gegeven!

Sampai Jumpa en Tidur Enak!!!!!!

  • 13 Juli 2010 - 15:29

    Free:

    Hey Flügeltje van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag en geniet nog van de tijd die je hebt in Indonesie ik lees met plezier je verslagen!!!
    knufffff en kussssss van Free ;)

  • 13 Juli 2010 - 18:30

    Claudia:

    Jullie moeten echt eens de shoarma eten bij "Chonos".
    HEERLIJK!!!
    Ben 6 weken geleden terug gekomen uit Lovina en heb hem gelukkig pas later gegeten anders was ik zeker bijgekomen in Bali haha.

  • 13 Juli 2010 - 18:52

    Jo & Marga:

    hoi chantal en bart
    je verhaal weer gelezen je bent nu 22 en zit in indonesie een droom en kado op zich als je thuis komt zullen we de slingers op hangen kaarten heb je ontvangen zag ik succes op de schooltjes vrijdag en nog'n fijne tijd we horen weer doei !!!!!!!

  • 13 Juli 2010 - 19:08

    Aad En Gerda:

    Hallo Chantal en Bart
    Chantal van harte gefeliciteerd met je verjaardag en we wensen je nog vele jaren van geluk en gezond. Je hebt je verjaardag ver van huis gevierd en zoals we hebben begrepen een leuke dag gehad.
    Verder wensen we jullie nog heel veel reisplezier in Indonesië.

  • 13 Juli 2010 - 19:16

    Erik:

    Selamat ulang tahun. Die frieten boer verkoopt ook bitterballen en kroketten. Maar allemaal verschrikkelijk duur :-) Nee dan is nasi campur beter. Zeker met een Bintang erbij. Geniet er nog maar van.

    Groetjes.

    Ps. Ga je Batur nog beklimmen? Als het weer goed is mag je Kintamani niet missen!!!!

  • 13 Juli 2010 - 20:20

    Sandra:

    Heej, Ten eerste nog gefeliciteerd met je verjaardag. Doe ik nog wel ff persoonlijk als je der weer bent;)
    Je kunt kinderen heel blij maken met iets heel simpels, altijd leuk:D
    Gadver, mieren bij het eten:S Maar hopelijk smaken de frietjes wel, dat ze die daar hebben verbaast me!

    Groeten van hier!

  • 14 Juli 2010 - 15:55

    Pappa:

    Hartstikke leuk en bedankt voor je berichtje je maakt van alles mee ook het slechte eten. maar die watervallen die zullen wel mooi zijn geweest dit zal je niet gauw weer meemaken dus geniet er van en veel plezier.
    sampa jumpa en tipur enak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 29 April 2009
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 56127

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 17 Juli 2014

Madeira, Funchal

05 Juli 2011 - 17 Juli 2011

Spitsbergen

12 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Bali

Landen bezocht: