Verhuizen? waterval! en umm genieten:D - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu Verhuizen? waterval! en umm genieten:D - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu

Verhuizen? waterval! en umm genieten:D

Door: Chantal vd berg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

12 Juli 2010 | Indonesië, Batavia

zo vandaag weer een update van het een en ander dit keer veel leuk en een beetje minder leuk, maar het minder leuk zijn wij niet de enige die dat hebben ervaren..

zo zo jullie zetten mij wel aan het denken, haha heb zoveel beleeft dat ik niet meer weet wat ik vrijdag allemaal heb gedaan, volgens mij hebben wij behalve een bergschooltje te hebben bezocht vooral een beetje relaxt aan gedaan deze dag.

zaterdag hebben wij heel relaxt aangedaan omdat we deze dag zouden verhuizen van ons huisje in Singaraja naar Lovina. omdat het de avond daarvoor een klein beetje laat is geworden toch nog i.v.m het late uiteten gaan. hebben we eerst heerlijk uitgeslapen en daarna op ons dooie gemakkie de koffers ingepakt. daarna zijn we nog even klein beetje rond gaan wandelen en heeft Bart een aantal mooie foto`s gemaakt. om 15:30 zijn we vertrokken richting Lovina om daar in te checken in ons nieuwe onderkomen.

Naar het inchecken hebben we eigenlijk niks meer gedaan en dus lekker wezen zwemmen in ons zwembad en hebben we ook gegeten bij ons hotel de eerste maal hebben we betaald maar nu regelen we alles op rekening, en betalen we aan het eind. Snachts wouden we eigenlijk nog naar Duitsland – uruguay kijken, alleen we waren beide te moe en konden niet echt wakker worden.

Zondag.
zondag zijn we rustig opgestaan, en het was wel grappig wij zijn vrij vlug richting het strand gegaan, omdat we de sleutel van het huisje van singaraja nog moesten inleveren. We hebben nog ongeveer een uurtje staan kletsen en toen zijn we terug gewandeld over het strand naar ons hotel. Met een tussenstop bij een restaurantje voor een lekker ontbijt zijn we via een omweg verder gelopen naar ons huisje. Hier kwamen we er later achter dat er bij onze hotelboeking een ontbijt inclusief was haha dit wisten we helemaal niet! We zijn naar singaraja geweest omdat Bart graag wou voetballen, alleen de jongens waren er niet dus ging dit niet door. We hebben nog een tijdje zitten kijken en daarna zijn we terug gegaan richting Lovina. Daarna hebben we al vroeg gegeten in een restaurantje buiten ons hotel, met weer een omweg zijn we terug gelopen naar ons hotel, het was al rond 9 uur savonds. Op onze terugrit kwamen we een Nederlandse meneer tegen die hier een restaurant runde en savonds (nou snachts) het WK op groot scherm zou vertonen. Wij hebben hem muziek aangeleverd en we hebben daar vanaf een uurtje of 10 vertoefd tot haha nou ja tot de wedstrijd begon. Het was een zeer spannende wedstrijd met veel actie. Alleen de scheids was niet voor nederlands pff wat veel gele kaarten terwijl spanje ook heel wat gele overtredingen heeft gemaakt. Helaas was het einde niet goed genoeg. En nu is de weddenschap dat over 4 jaar Nederland tegen engeland in de finale staat haha. Nou ben benieuwd! Om 06:00 gaan slapen en 11:30 opgestaan.

Maandag
Nou vandaag was een leuke interessante dag we zouden vanmorgen eerst naar de universiteit gaan om een handtekening te krijgen en hun een hardeschijf te geven. We waren al onderweg toen bart zijn camera wou ophalen dus wij weer terug en de camera opgehaald. Naar een rit van 15 minuten (balineze rijstijl) gnagnagna zo wat was bart bang zeg hahahaha!!! Geweldig wat een sensatie:P pff hij moet eens weten der staat nog genoeg te wachten hahaahahah… waren we aangekomen bij de universiteit, ik keer mij om kijk bart aan en zeg wat zijn wij toch een ontzettende stomkoppen! Bart zo wat dan. Ik zo nou we hebben wel jou camera gehaald maar vergeten waarvoor we naar de universiteit moesten de handtekening formulieren en de hardeschijf haha. Nou nu staat er voor aanstaande woensdag een nieuwe afspraak, dus nu niet weer vergeten.

Daarna zijn we doorgereden naar de gitgit watervallen, dit is met 45 mtr de hoogste waterval op bali, maar ook de meest toeristische! In de trip richting de watervallen hadden we al door dat het geregend had. Dus hoopten stiekem op weinig toeristen. Nou onze verwachting kwam uit, er waren heel weinig toeristen. Het was nog ongeveer 15 minuten lopen, naar de waterval toe langs ontzettend irritante verkoop mensen. Haha alles maar willen verkopen. Het was een hele mooie waterval. Ik heb tot ongeveer 1 mtr afstand van de naar beneden donderende waterval gestaan, was helemaal maar dan ook echt helemaal doorweekt haha. Mijn witte broek was niet wit meer maar nu roze door een afgevende jurk.

Naar de waterval hebben we nog even iets kleins gegeten en zijn toen wezen wadlopen op eigen houtje, woowwww echt geloof mij, nou misschien mij geloof je niet maar bij het zien van de foto. Het was werkelijk waar een mijnenveld. Niet in de zin van echte mijnen maar in de zin van zee-egels van groot tot klein met van kort tot lange stekels met op sommige plaatsen wel een 20 bij elkaar. Ook hebben we de zonsondergang gezien en gefotografeerd, maar eigenlijk waren we al ietsjes te laat en de zon al iets te ver onder. Naar een 30 minuten terug naar ons hotelletje en lekker wezen zwemmen. Daarna nog even op kamer gezeten en wezen eten. Nu een laatste woord hier en dan brei ik er weer een eind aan.

Morgen wordt een speciale dag, we gaan een hikingtour doen van bijna 8 uur dus wordt lekker een actieve dag, ook wordt het een feestelijke dag, want morgen verjaar ik naar alweer 22 jaar pff wat wordt ik oud!! Hahaha..

Maar al deze avonturen ga je snel lezen in een volgende blog! Tidur enak and sampai Jumpa.

• 12 Juli 2010 - 20:34

Mama:

hoi chantal en bart
    nog anderhalf uur en dan ben je jarig
    hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag alvast en bart natuurlijk ook gefeliciteerd
    maak er samen een mooie dag van groetjes mama

• 12 Juli 2010 - 21:38

Rene Bekking:

Hoi Chantal, alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie dag van.

• 12 Juli 2010 - 21:38

Rene Bekking:

Hoi Chantal, alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie dag van.

• 13 Juli 2010 - 03:42

Erik:

Geniet van je verjaardag en je hiking tocht. Zo te lezen heb je een lekker relaxte vakantie.

Sampai jumpa

• 13 Juli 2010 - 09:54

Thomas En Jasmijn:

Hoi Chantal,

Overmorgen gaan wij op vakantie! Ik hoop dat alles naar jullie zin verloopt. Wij kunnen niet wachten om zelf op vakantie te gaan.

Heel veel plezier!