Vogelpark/reptielenpark dat dacht ik ook!? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu Vogelpark/reptielenpark dat dacht ik ook!? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu

Vogelpark/reptielenpark dat dacht ik ook!?

Door: Chantal vd berg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

30 Juli 2010 | Indonesië, Batavia

zo mensjes ik zit nu in een internet cafeetje dit blogje te typen met op dit moment de laatste bevindingen!

wat vandaag vrijdag gaat brengen is nog onbekend, maar ik heb genoeg te vertellen over woensdag en donderdag;)
dus laten we snel beginnen en alvast veel plezier tijdens het lachen;) dat hebben wij namelijk ook gedaan toen we het wisten..

Zo nou laten we beginnen bij de woensdag, het was eigelijk voor een tweede dag op rij weer redelijk mooi weer. dit kwam ons wel goed uit, omdat we vandaag naar het vogelpark/reptielenpark zouden gaan. dit zijn twee parken maar voor 1 entree mag je beide parken bezoeken. dus vol goede moed zijn wij smorgens om een uurtje of 9 weggereden vanuit bedulu richting de parken. we hadden er veel over gelezen en gehoord dat het echt heel mooi moest zijn. naar wat geslinger over de weg en een rit van ongeveer 40 minuutjes waren we bijna op de plaats van bestemming. voor de zekerheid keken we nog even op de kaart of we daadwerkelijk de goede richting hadden gekozen, zover kwam het helaas niet omdat er een vriendelijke indonesische man aankwam en vroeg waar wij heen gingen. wij vol goede moed ja naar het birdpark en reptilpark, de indonesische man zij oh dat weet ik wel volg mij maar. dus wij de kaart op geborgen en zijn achter hem aan gereden met het idee dat hij dus wist waar hij heen ging. naar ongeveer 5 minuutjes sloegen we rechtsaf en daarboven stond Bali zoo, ik begon al te twijfelen maar wist het nog niet zeker. we hadden de entree betaald (ongveer gelijk met reptilpark) en we kregen een folder met hoe we moesten lopen, toen begon ik helemaal te twijfelen en zij tegen bart volgens mij is dit niet goed. bart nog in goede moed nee dit is waarschijnlijk wel goed misschien is het samen gevoegd. maar ik dacht een vogelpark/reptielenpark kom je dan kangaroes. leeuwen en tijgers tegen. ik vertrouwde het nog steeds niet. toen kwamen we een nederlandsstel tegen die hier waarschijnlijk woonde? en die gaven mij gelijk dit was idd niet het vogelpark of het reptielenpark, die zat ongeveer een kilometer verder hahahaha. dus zijn we gewoon naar de verkeerde plaats gebracht, niet of dat het er minder leuk om was hoor was wel geslaagd. alleen ik vond de entree te hoog in vergelijking in wat voor hokjes de dieren zaten. naar ongeveer 1,5 uur waren we door het park heen en zijn we lekker wezen eten, ook was er een foto sessie dus sta ik nog met een krokodil in mijn handen en een ander groot (ben naam vergeten) beest op de foto. ook nog aantal vogels op mijn schouders echt leuk.

"het vogel/reptielenpark is nu uitgesteld tot a.s maandag, dan gaan we opnieuw een poging wagen! haha)

naar het eten zijn we richting uitgang gelopen om kunst te gaan bekijken. we hebben weer een aantal mooie schilderijen gevonden, maar de vraag prijs was nog te hoog. maar eerst informeren en dan pas afdingen;) dus we keken alleen was de planning vandaag tot we in een gallery kwamen waar ik opnieuw mijn hart was verloren. ik keek tussen een paar schilderijen tot ik ineens opslag verliefd was op een schilderij, ik riep bart er bij en ook bart viel om van verbazing. zo een wonderbaar mooi schilderij!. het is schilderij met 4 rozen op een zwarte achtergrond, maar zo realistisch dat zelf jij misschien ook wel heb van WOW! ik wou het heel graag hebben en bart had ook zo iets van ik wil het wel hebben. dus hebben we de prijs gevraagd maar het was 300 dollar en dat vonden wij echt te veel. naar heel wat afdingen hebben we het uiteindelijk meegekregen voor 1,3 miljoen Rupiah, ongeveer 120 euro. maar wij vonden het hem zeker waard!

naar het kopen zijn we zo snel mogelijk naar huis gereden om het schilderij veilig te stellen, dit i.v.m het begon te regenen. en het zou zonde zijn als hij nat zou worden.

de woensdag avond zijn we nog naar een voorstelling wezen kijken, een dansvoorstelling dit was wel leuk om te zien, dit was omdat het al 4 dagen tempelceremonie was bij ons in de buurt.


Gisteren (donderdag) hebben we een beetje gerelaxt, we zijn even richting ubud gereden om daar een beetje rond te kijken en voor mij een boek te kopen, ik ben nog geslaagd ook heb het boek "komt een vrouw bij de dokter" gekocht, goed geschreven verhaal ben al op de helft haha. rond 13:00 waren we ongeveer terug in ons huisje en is bart gaan leren en ik ben mijn boek gaan lezen, rond half 4 hebben we even gegeten bij yeh pulu. en daarna hebben we een leuk filmpje gekeken en wouden we nog even op internet dit was nog niet zo eenvoudig en later hebben we dus maar even bij Ilse onze mail gecontroleerd en bart wou even kijken toen internet al weer uitviel, was geen succes gisteravond. naar nog een tijdje met ilse te hebben gekletst zijn we rond 12 uur afgenokt om heerlijk te gaan slapen om vrijgen weer lekker fris en fruitig te zijn.

nou vandaag dus gaan we een heledag echt relaxen er staat niks op de planning. dus lekker lezen en bart lekker leren. een filmpje kijken en lekker niksnutten. de komende dagen naar vandaag worden weer interesant, we willen zaterdag richting het baturmeer rijden met ons brommertje vanaf bedulu, en zondag richting de moeder tempel besakih (vlak bij de agung) en dan maandag natuurlijk, nu echt het vogel/reptielenpark. dus in een volgende blog hier meer over te lezen.

Byebye, Sampai jumpa en tot een volgende blog..




  • 30 Juli 2010 - 22:05

    Erik:

    Zozo een druk programma. Ik hoop dat jullie goed weer hebben bij Batur. En als je tijd hebt, rijd in Kintamani ook eens naar beneden. Rond dolen tussen de zwarte rotsen is uniek!

    Tja, toen ik naar de vogeltjes wilde kijken ben ik ook bij Bali Zoo uitgekomen :-) Maar de foto-sessie is idd leuk. Kon je ook het leeuwtje nog aaien?

    Sampai jumpa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 29 April 2009
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 56097

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 17 Juli 2014

Madeira, Funchal

05 Juli 2011 - 17 Juli 2011

Spitsbergen

12 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Bali

Landen bezocht: