Pura kehen en Pura Besakih!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu Pura kehen en Pura Besakih!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu

Pura kehen en Pura Besakih!!

Door: Chantal vd berg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

31 Juli 2010 | Indonesië, Batavia

Zo zo hier weer een update vanaf het mooie bali. zo als je ziet weer vaker een update van mijn belevingen dit omdat ik weer vaker bij het internet kan.

Het is hier nu zaterdag de 31e van de maand juli, ongetwijfeld bij jullie ook. Maar voor ons betekent dat we na vanavond al weer in augustus leven en dus met 9 dagen terug komen naar Nederland. Een raar idee, maar het gaat nu echt snel de laatste 2 weekies. Nou PAPA dan zit je weer met mij opgescheept ;) hahaha, geintje.

jullie zijn benieuwd wat ik vandaag weer heb te kletsen, nou ik zou beginnen bij het begin want het wordt een lange tocht door bali (een soort rondje) reizen jullie mee naar waar ik ben geweest? Lees dan hier onder verder en probeer het te beleven.

vanochtend om 09:00 uur hebben we er een tweede scooter bij gekregen, dit omdat we wisten dat de scooter die wij al hadden de toch die wij wouden en nog willen maken niet aan zou kunnen met twee mensen. Daarom de tweede scooter. Rond kwart voor 10 zijn we dan ook weg gereden uit Bedulu richting Gianyar. Vanuit Gianyar zijn we door gereden over de grote weg richting Bangli. We hadden gezien in ons boekje dat hier een mooie tempel moest zitten dus hebben we even hier een tussenstop gemaakt. En zijn we deze tempel wezen bewonderen, de naam was Pura Kehen. Hier hebben we ons een kleine 30 minuten vermaakt en daarna zijn we weer een stukje terug gereden over de grote weg bij het eerste stoplicht hebben we de afslag genomen om via tingkatbatu en tembuku verder te rijden naar ons eind punt Pura Besakih. Dit is de moedertempel en tevens de heiligste tempel van bali. hier moet je echt doen wat er wordt gezegd of gedaan, anders worden ze heel boos. Wij hebben netjes gebeden voor de goden, en toen kregen wij rijst op ons voorhoofd. Dit was voor een helder denkvermogen. Daarna mochten we de tempel betreden, alleen mensen die hadden gebeden mochten naar binnen. Op een gegeven moment waren er twee toeristen die niet hadden gebeden maar wel de tempel binnen gingen, en toen werden de Indonesiërs heel boos! En hebben ze helemaal uitgescholden. Naar een rondleiding en een aantal vele mooie foto`s was het al weer einde tour. Rond 14:00 zijn we terug gelopen richting onze scooter om weer te beginnen aan onze terugreis! We hebben besloten dat we niet de zelfde weg terug zouden pakken en nog iets wouden combineren met onze trip. Daarom zijn we over de gele weg (soort bergweg) terug gereden via rendang, pesaban (onderweg nog even gestopt op een mooi panorama foto moment, onwijs mooi uitzicht en we konden nusa lembongan zien liggen) door naar Klungkung. Dit moest bijzonder zijn, maar wij vonden het tegenvallen! Of we zaten aan de verkeerde kant dat zou ook nog kunnen zijn geweest. Naar een paar foto`s van twee monumenten zijn we naar beneden gereden via sidayunyuhaya naar het strand. Hier konden we het eiland nusa lembongan nog beter zien en hebben we nog een aantal mooie foto`s gemaakt van het uitzicht. Omdat het alweer half 5 was was het hoogtijd terug te gaan richting bedulu daarom zijn we over de grote weg heen gereden om af te slaan bij lebih en weer richting Gianyar te rijden. Onderweg nog een stop momentje om een bergje te fotograferen en een nog deels ondergaande zon. Daarna rechtstreeks door gereden naar Gianyar, nog even iets gegeten en daarna door gereden naar bedulu.

het was een hele mooie trip vandaag, over het algemeen hebben we een goede dag gehad met veel zon, soms regen. We hebben bijna 6 uur op de brommer rond gereden vandaag maar het was echt de moeite waard. Morgen gaan we weer zo een trip doen maar dan gaan we naar Kintamani en het baturmeer en nog een aantal dingen maar hier zou je snel weer informatie overlezen in een vervolg blog die zeker weer langs komt vliegen!

Voor nu jullie een hele goede Siang (goedemiddag) voor later Selamat makan (eetsmakelijk) en tidur enak (slaaplekker)

• 01 Augustus 2010 - 11:08

Jo & Marga:

hallo chantal&bart jullie vermaken je nog steeds de verhalen zijn goed wij blijven ze volgen op google maar het is nog 1 week te gaan dus pluk de dag hier alles kids en zomerse groeten uit deventer

• 02 Augustus 2010 - 07:05

Pappa:

Al gaan de dagen nu tellen en je vacantie er bijna opzit dat maakt niet uit jullie zijn welkom thuis.ik heb door jouw verslagen net zo veel genoten als dat jullie doen. Sampa jumpa

• 02 Augustus 2010 - 13:44

Sandra:

Wat een raar idee dat je rijst op je hoofd krijgt voor een beter denkvermogen:O
    Genoeg te doen en zien dus daar.
    Geniet der nog ff van. Hier is het prutje weer met regen en nog is regen.

Groetjes Sandra