Kuta, en Mandy gaat naar huis!! - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu Kuta, en Mandy gaat naar huis!! - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu

Kuta, en Mandy gaat naar huis!!

Door: Chantal vd berg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

04 Juli 2010 | Indonesië, Singaraja

Omdat het donderdag bekend werd dat Mandy zaterdagavond richting Nederland zal vliegen een week eerder dan normaal. hebben we de laatste 1,5 dag dat ze op Bali zat er eigenlijk nog een klein feestje van gemaakt.

Daarom zijn wij gisteren (vrijdag) rond 11 uur lokale tijd vertrokken richting Kuta, we hadden gehoord dat hier de golven heel hoog moesten zijn en het strand mooi wit. dus wij met de taxi van Nyoman richting Kuta.

naar een Lange rit en omweg over de bergen zijn we om 15:00 uur in Kuta aangekomen, de chauffeur wist wel een goed en niet al te duur hotel dus wij vol vertrouwen die kant op. alleen helaas was het hotel al vol geboekt. dus verder met onze zoektocht bijna 10 hotels later, hadden wij eigenlijk allebei wel een beetje genoeg van het zoeken dat we de 15e of zo maar gewoon hebben genomen. dit was een hotel ongeveer 150 meter van de zee af, en met een eigen kamer/ twee bedden/ badkamer en alle service was dit best wel even lekker voor een laatste dag . naar dat we hadden in gecheckt en onze kamer hadden bekeken zijn we ons snel gaan omkleden om lekker van het strand te gaan genieten.

voor we het strand aanvielen hebben we eerst nog even een kleine pizza (met recht een kleine pizza) genuttigd omdat we beide nog geen middageten hadden gehad en toch wel trek hadden.

lekker in de zee tegen de weet ik hoe hoge golven vechten dit was heel leuk. bij mij ging het op een moment bijna mis, omdat het verderop storm werd werden de golven steeds hoger. ik werd door een golf mee onderwater getrokken en tegen de grond en over de kop geslagen. ik bleef zo rustig mogelijk om mijn adem die ik had (was niet zo veel) te sparen dat ik wel weer veilig boven kon komen. naar 15 seconden was de golf over mij heen en kon ik weer naar boven zwemmen. ik voelde mijn knie een beetje branden, en het bleek dat deze open geschaafd tijdens de grote golfslag. verder is er niks gebeurd en ben ik er heel van afgekomen, tja is weer eens iets anders om meegemaakt te hebben. maar liever niet nog een keer haha is toch wel een beetje pijnlijk en een raar idee gaat er op zo een moment door je hoofd, met wat er gaat gebeuren.

naar het zee avontuur zijn we terug gegaan naar ons iets te luxe hotel om nog even van het zwembad te genieten, we hadden een bar in het water en ik heb dus een heerlijk drankje besteld. een bali banana shake oeff wat was die lekker. en Mandy had een Bali Kopi, die was ook ongetwijfeld lekker. alleen ik houd niet van koffie haha

Om ons iets te luxe dagje af te maken hebben we nog een heerlijke complete body massage gehad van top tot teen op traditionele manier, naar 1,5 uur voor amper 6 euro per persoon. waren alle spieren in het lichaam helemaal los, we liepen gewoon op wolkjes de massagesalon weer uit. haha daarna zijn we uiteten geweest in het restaurantje van ons hotel, alleen dat was niet echt een succes het eten was niet bepaald lekker. naar het eten snel naar de kamer terug voor de wedstrijd Nederland-Brazilië, we bleken deze niet te kunnen ontvangen en dus weer terug naar het hotel restaurant waar het wel was te zien op groot scherm. met een lekker ijsje en een lekker drankje de wedstrijd bekeken. iedereen behalve wij en het personeel waren voor Brazilië dus bij de goals van Nederland bleef het akelig stil en keken ze allemaal verbijsterd naar ons haha.. erg grappig. naar de wedstrijd zijn we richting ons bedje gegaan om heerlijk te gaan slapen.

vandaag zijn we lekker wezen shoppen in Kuta, leuke souvenirtjes gekocht en vooral heel veel afgedingt. hun beginnen bij heel hoog en uiteindelijk hebben we het voor 25% van de prijs waar er mee werd begonnen, haha. om 14:00 uur zijn we richting het vliegveld gegaan, om daar nog even iets te drinken. Om half 4 ging Mandy door de douane. we stonden bij international, alleen we moesten blijkbaar bij domestic zijn, dus moesten nog een stukje lopen. naar dat Mandy door de douane was gegaan, en ik dus niet meer mee kon heb ik haar nog een laatste keer een goede reis gewenst en alvast een fijne verjaardag.

daarna ben ik opzoek gegaan naar een taxi. wat een oplichters zeg op het vliegveld allemaal wouden ze 550.000 euro hebben om mij naar Singaraja te brengen ik zo nee normaal betaal ik ook 350.000 dus nu geen cent meer. naar lang nee schudden en onderhandelingen ging 1 taxichauffeur met mij in zee om mij weg te brengen voor dat bedrag. hij haalde nog zijn vrouw en kind op omdat hij ergens in de buurt van Singaraja bleef overnachten. naar een tocht van bijna 5 uur was ik weer thuis, was onwijs druk op de weg.

even thuis gezeten en toen ben ik naar het internet cafe gegaan met Bart in overleg. maar het blijkt dat hij naar aankomst op Denpasar niet meer kan inchecken i.v.m de late tijd. dus nu hebben we afgesproken dat ik naar Kuta ga om in te checken Bart daarna ophaal van het vliegveld en we dan lekker samen overnachten in een weet ik hoe luxe hotel haha:D nog luxer dan het hotel van Mandy en Ik. dus ben erg benieuwd maandag. maar heb wel onwijze zin om weer samen met Bart te zijn naar 3 weken zonder hem, heb hem wel gemist! de volgende keer neem ik hem gelijk mee:D

Voor nu brei ik er een einde aan. en het volgende verhaal zou gaan over een bergschooltje die ik ben gaan bezoeken en het ophalen van bart op het vliegveld en de overnachting in het te luxe hotel.

Tidur enak, Sampai Jumpa en tot de volgende blog.

  • 03 Juli 2010 - 21:13

    Jo & Marga:

    Hoi chantal 't verhaal weer gelezen z'n rit naar vliegveld en terug is bij net zo ver als naar Rauris .Zijn op google het eiland rond geweest mooi hoor .Maar jij moet niet zo gevaarlijk doen in die hoge golven als er 'n walvis voorbij komt ben je weg Ojeeeee.Maar nog even en Bart is er .Fijn weekend we horen weer Groetjes uit deventer.

  • 04 Juli 2010 - 11:54

    Eric En Monique :):

    Ola,

    Jij maakt wat mee, zeker geen saaie werkvakantie, hi hi!

    Leuk hoor we blijven je soap volgen. Veel plezier de komende dagen met Bart.

    Zonnige x oranje groetjes uit Deventer Eric en Monique ;)

  • 04 Juli 2010 - 13:19

    Erik:

    hi Chantal, door mijn vakantie ben ik een tijdje ofline geweest. En heb dus wat van je verhalen gemist :( Maar dat maak ik zo goed ;) Kijk een beetje uit met die wond van je. Goed ontsmeten met Betadine en alcohol. Schaafwonden genezen erg langzaam en kunnen dus makkelijk ontsteken!

    Sampai jumpa

  • 05 Juli 2010 - 06:39

    Pappa:

    Jij maakt van alles mee maar doe a.u.b. wel voorzichtig want de zee kan verradelijk zijn dat zie je maar weer met die golf die je onder water duwt. Veel plezier verder en sampa jumpa.

  • 06 Juli 2010 - 15:06

    Sanne:

    \\Wat een spannende verhalen allemaal;)
    veel plezier nog

    liefs sanne

  • 06 Juli 2010 - 18:16

    Richard B:

    550.000 euro voor een taxi is veel geld hahaha

  • 07 Juli 2010 - 08:02

    Paulien:

    heey meis.
    pfff zo wat een luxe dingentjes.
    masage. en strand en zwembad met een bar..
    geniet er nog eventjes van zou ik zeggen..
    en gelukkig ben je binnenkort met bartje herenigd.
    eindelijk he,, duurde wel lang..:p
    hahah
    nog veel plezier samen daar.. en doe bart de groetjes..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 29 April 2009
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 56127

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 17 Juli 2014

Madeira, Funchal

05 Juli 2011 - 17 Juli 2011

Spitsbergen

12 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Bali

Landen bezocht: