uitzwaaien!, Universiteit en tandarts. - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu uitzwaaien!, Universiteit en tandarts. - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu

uitzwaaien!, Universiteit en tandarts.

Door: Chantal vd berg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

02 Juli 2010 | Indonesië, Singaraja

Heej mensen aan de andere kant van de wereld, naar 4 dagen geen update te hebben geplaatst komt hier weer een leuk verhaaltje aan, neej mensen ik leef nog altijd dus geen zorgen haha

zag al mailtjes dat het stil was aan mijn kant en dat soort mailtje, maar het komt helemaal goed laat ik beginnen bij het begin waar ik de laatste keer geëindigd was.

Maandag
Maandag zijn we al vroeg vertrokken richting Denpasar. vandaag zal Arjan terug naar huis gaan en wij hebben besloten hem mee weg te brengen. naar een rit van ongeveer 2 uur, moesten we van auto wisselen omdat de chauffeur op de terug weg weer andere passagiers/toeristen mee zou nemen en dus een grotere auto nodig had. na de wissel hebben we nog een hele tijd in een file gestaan (de weg is namelijk de drukste was in Denpasar. naar 3 uur zijn we dan aangekomen op vliegveld en hebben we iets gegeten, Arjan is vrij snel door de douane gegaan en wij hebben toen weer gewacht op onze chauffeur. naar weer een terugrit van bijna 3 uur waren wij weer in Singaraja.

Dinsdag
Vandaag ben ik naar de universiteit geweest om 08:30 uur heb ik mij gemeld en kennis gemaakt met een aantal andere mensen in het systeembeheer. wayan zelf kwam om 9 uur binnen gewandeld en liet mij mijn plek zien waar ik mocht huisvestigen. van iemand waar ik de naam maar niet van kon onthouden kreeg ik de tekening hoe het huidige netwerk er zag, en met de vraag of ik misschien het security probleem kon oplossen. bij hun is het probleem bekend en ze weten niet hoe het op te lossen. maar wat mij opviel wat Erik had gedaan aan het netwerk, er was wel zelf aan geknutseld sinds Erik weg is. ik heb bekeken wat ze het beste konden doen, en naar mijn kennis is het verstandig er een hardware matige firewall alleen ik heb te weinig kennis om in een werkend netwerk een firewall te installeren. Dit komt omdat ik een opleiding volg tot systeembeheerder, en netwerkbeheer is bij ons een opleiding apart.

met onderzoek en overleg, ben ik er achter gekomen dat ik zelf niet heel veel kan doen op de universiteit daarom ga ik volgende week vooral richting op de bergschooltjes om te kijken hoe we daar de computers het beste kunnen aansluiten en het netwerk enzo kunnen regelen, maar hier kan ik pas volgende week meer over vertellen.

Woensdag
vandaag had ik zoveel kiespijn dat ik vrijwel de hele dag heb geslapen van de pijn, kon mijn kaken niet meer op elkaar krijgen elke tik deed pijn en ook eten was dus onmogelijk. Dus heb geleeft op een broodje zonder kostjes en een bordje water met bouilonsmaak. Tja het vult niet goed maja het is toch een soort van voedsel. Savonds wouden we de tandarts bellen (dokter Hilda) dit moest een hele goede tandarts zijn, alleen zij was gesloten vandaag en op zijn vroegst kon ik er donderdag pas terecht. Dus met bijna een overdosis aan pijnstillers inslaap gevallen en wachten op donderdag

Donderdag
nou vandaag is het dan donderdag, vandaag was ook de dag dat ik een bezoek aan de tandarts bracht. Vanmorgen om half 9 zat ik al bij de tandarts nou naar een kwartiertje te hebben gewacht was ik aan de beurt. De tandarts klopte met de checkstang op mijn kies en had al gelijk door dat het een ontsteking was en zei dat ze een foto wou maken. Na het maken van een foto wat het gelijk duidelijk dat het een fikse ontsteking was en dat er geboord moest worden, met een goede verdoving begon ze met boren, steeds moest ik even spoelen. En dan ging ze weer verder. Ze had ruim 30 minuten geboord en toen begon de wortelkanaal behandeling met een pin ging de de wortel controleren ondanks dat hij was verdoofd deed het verwijderen onwijs pijn, ik hielp een beetje het proces versnellen door de pijn trok ik mijn hoofdweg waardoor de ontsteking er heel snel uitschoot haha. Naar een extra verdoving en een watje met antibacterieel spul heeft ze het afgedicht met een tijdelijk laagje en nu moet ik woensdag terug komen om de behandeling af te maken.

daarna heb ik de pilletjes opgehaald bij de apotheek en als de pijn te heftig is kon ik die slikken. Maar tot nu toe maar eentje nodig had bij het avond eten.

daarna heb ik twee afleveringen gekeken van een serie en even geslapen, de napijn was namelijk wel heel vervelend. Daarna ben ik nog naar de supermarkt geweest en wezen avond eten in weer een leuk tentje bedankt Margot voor alle leuke tentjes die je ons laat zien echt onwijs leuk..

Morgen ga ik met Mandy richting Kuta dit omdat zij eerder naar huis gaat i.v.m ziekte en ze toch nog een aantal dingentjes wou zien, dus hebben we bedacht een nachtje in kuta te blijven logeren. En in die hoek nog leuke dingen te gaan bewonderen. Zaterdag vliegt mandy terug naar huis en breng ik haar dus naar het vliegveld om haar uit te zwaaien.

volgende week ga ik bergschooltjes bezoeken en bekijken hoe het met de stroom is gesteld en met netwerk en hoe de computers worden aangesloten. Dus ben erg benieuwd wat ik volgende week ga aantreffen maar hier ga je zeker meer over horen in mijn volgende blogs!

voor nu iedereen Tidur Enak and Sampai Jumpa




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 29 April 2009
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 56127

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 17 Juli 2014

Madeira, Funchal

05 Juli 2011 - 17 Juli 2011

Spitsbergen

12 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Bali

Landen bezocht: