Air Pandas (hete water bronnen) - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu Air Pandas (hete water bronnen) - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu

Air Pandas (hete water bronnen)

Door: Chantal vd berg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

27 Juni 2010 | Indonesië, Singaraja

Voor de verandering heb ik gister eens een keertje geen blog geschreven, dit omdat gister eigenlijk te saai was om te beschrijven dit wou ik jullie niet aandoen haha. maar vandaag komt er weer iets leuks aan.

Vanmorgen werden wij opgewacht bij ons huisje door wahan, dit zou onze chauffeur zijn voor vandaag, hij is ook de persoon die ons begeleid op de universiteit. maar hij wou ons graag sommige dingen op Bali laten zien, omdat het Arjan vandaag zijn laatste dag was. Mandy voelde zich helaas te ziek om vandaag mee te kunnen. dus zijn we met zijn drietjes op trip geweest.

we zouden eerst naar de gitgit waterval gaan, alleen i.v.m de regen in Singarja gooide eigenlijk een beetje roet in het eten. omdat als het regent in Singaraja (dal) dat het dan harder regent in de bergen. daarom zijn we van plannen gewijzigd en richting een boeddhistische tempel geweest hier heerste onwijs veel rust, echt een heel relaxt gevoel.

daarna zijn we naar de Air Pandas geweest, dit zijn hete water bronnen. dit zijn 3 zwembaden met lekker warm warm. je had een groot bad, dit was warm, er kwamen stralen uit die nog warmer waren, deze waren afkomstig uit een tweede bad die nog warmer aanvoelde. dit was een iets kleiner bad met ook stralen die weer warmer waren echt lekker. er was ook nog een derde bad met stralen alleen deze kwamen hard aan, wel lekker net een soort massage.

daarna zijn we nog wezen eten op de pier heel gezellig (de haven van Singaraja) hier was het beeld te zien die betekent dat de Nederlanders uit Indonesië zijn verdreven. lekker gegeten en daarna zijn we terug gekeerd naar huis. hier heb ik lekker de hele middag lekker geluiwammest haha tja hoort er ook een beetje bij he;) daarna rond heb ik nog even een flesje water gehaald aan de overkant van de straat en kort daarna zijn we ook richting een eettentje geweest.

Dit eettentje was heel gezellig we hebben echt op zijn balinees gegeten, in een klein huisje zittend op de grond met een klein tafeltje, dit zit zo goed kan ik je zeggen, dat overal waar ze deze hebben ( in de grotere restaurantjes) ik daar wil zitten. maar er was wel een ding heel speciaal aan dit restaurant, het was niet alleen heel goedkoop maar er hing ook een heel goede romantische sfeer! er was live muziek, dit blijkt elke zondag te zijn. en echt het deed mij even stilstaan bij dat ik thuis en mijn vriendje toch meer mis dan ik zelf door heb, omdat je eigenlijk constant bezig wordt gehouden.

ook was er een meisje die een liedje ging zingen, zo een onwijs mooie stem woww.. en toen waren wij als enigste toeristen de special guest erg leuk en grappig:)

daarna zijn we op zijn Balinees terug naar huis gescheurd, links /rechts langs de auto`s heen in een gangetje van umm 80 km per uur. haha:P moet je in Nederland proberen dan halen ze je gelijk van de weg omdat en je geen moter rijbewijs hebt, en of dat je scooter is opgevoerd. en je een wegpiraat bent haha.

voor nu een einde aan dit blog! morgen Arjan afzetten op het vliegveld, en dan zijn het alleen nog Mandy en ik die over zijn. en dan ons huisgenootje Margot.

• 27 Juni 2010 - 21:43

Jo & Marga:

Hoi Chantal zo te lezen gaat het weer helemaal goed met je .Nog een weekje werken ,nou ja wat heet.Nog 7dagen dan is Bart er en gaat het echt vakantie worden.Dan kun je al die mooie trips
    samen doen.Groetjes van deze kant en 'n fijne week toegewenst.Doei