Tandarts?? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu Tandarts?? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu

Tandarts??

Door: Chantal vd berg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

21 Juni 2010 | Indonesië, Batavia

Heej heej,

hierbij een update vanaf mijn kant vandaag heb ik iets minder leuk nieuws, maar tja dat moet ook gebeuren he, het is niet erg dus wees niet ongerust!

Vanochtend zijn wij om 09:00 uur opgestaan, heerlijk uitgeslapen! wat een luxe, hier op Bali beginnen ze pas later. dit was wel even relaxt.

naar dat we richting Yayasan waren gelopen, hebben we een heerlijke Pancake gekregen, deze was toch iets minder lekker want er zaten rare stukjes in die niet echt lekker smaakten. naar het ontbijt zijn we aan het werk gegaan. er was 1 pc waar ik gisteravond nog aan was begonnen, en die heb ik vandaag afgemaakt. virusscanner geüpdate en laten draaien, een schrijfopruiming en een defragmentatie. je kon gelijk merken dat de computer er sneller van werd. ook kwamen vandaag de overige 4 nieuwe computers binnen, deze hebben wij gecontroleerd of het goed functioneerde een aantal dingen gewijzigd en gebruikers accounts op aangemaakt.

Het was vandaag een heel simpel dagje, het grappige van deze middag was dat de stroom regelmatig uitviel, omdat wij te veel pc`s hadden aangezet haha.

vanavond ben ik naar de tandarts geweest, omdat ik vreselijke kiespijn had. ik heb er al een aantal dagen last van, maar ik dacht ik hou het wel uit maar de pijn wordt steeds erger. daarom heb ik vandaag toch maar de keus gemaakt om langs een tandarts te gaan. vanmorgen had ik eerst een afspraak bij Bali Galleria, Kuta staan om 15:00 smiddags. alleen om 14:00 uur werd bekend dat de jongen die mij zou brengen geen toestemming van zijn ouders kreeg om die afstand te rijden, hij was namelijk pas 16 jaar, en Kuta ligt bijna op 1,5 uur rijden met de brommer van Bedulu. dus het was aan de ene kant wel begrijpelijk. jammer dat hij het niet gelijk om 12 uur al had gevraagd toen hij aanbood om te rijden.

maar okay het was op een gegeven moment 14:00 uur geweest, en het zou niet haalbaar zijn om 15:00 te halen richting Kuta. dus heb ik de tandarts opgebeld dat ik de afspraak wilde afzeggen i.v.m geen vervoer. dit kon ze begrijpen en toen heb ik met de familie Ketut overlegd voor een andere oplossing. er zou ook nog een toeristen tandarts in Ubud zitten, hier hebben wij naar toe gebeld alleen bleken ze nog gesloten, maar vanavond om 19:00 uur mocht ik langskomen.

zo nu ik langs geweest ben bij de tandarts heb ik weer een hoop meegemaakt, Kutut Sadia heeft op zijn brommertje mij weggebracht richting de kliniek in ubud. Toen wij aankwamen ging er net een ambulance weg. Het was niet alleen een tandarts,maar ook een kinderdokter en andere artsen. Het zag er erg primitief maar het was een lieve goed engels sprekende tandarts. Na even dat ze de kies had bekekenen zij ze dat dit een ontsteking was, ze kon niet echt plaatsen wat het was (ik denk zelf aan een wortelonsteking omdat wel eens eerder bij deze kies is genoemd) ik heb twee tabelettjes mee gekregen, die ik vanavond en morgen moet slikken dus ik hoop dat zij gelijk had, en dat ik na morgen van de pijn af ben. Daar zou ik haar wel heel gelukkig mee prijzen, want die pijn is echt niks.

ik zit nu nog heel eventjes dit blogje te typen en om 22:00 uur lokale tijd (voor jullie 16:00) moet ik afsluiten omdat de mensen vrij op tijd gaan slapen.

Tidur enak, sampai jumpa en samai besok (slaaplekker, tot ziens en tot morgen)


  • 23 Juni 2010 - 10:23

    Monique En Eric :

    Ola Chantal,

    Eindelijk tijd om je verhalen te lezen!
    Leuk hoor genoeg avontuur.

    Geniet lekker en we zullen je volgen!

    Zonnige groetjes uit Deventer
    Eric en Monique Hollander

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 29 April 2009
Verslag gelezen: 2144
Totaal aantal bezoekers 56127

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 17 Juli 2014

Madeira, Funchal

05 Juli 2011 - 17 Juli 2011

Spitsbergen

12 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Bali

Landen bezocht: