Een standaard dag veranderde in een spectaculaire! - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu Een standaard dag veranderde in een spectaculaire! - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu

Een standaard dag veranderde in een spectaculaire!

Door: Chantal vd berg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

19 Juni 2010 | Indonesië, Malang

Heej familie, vrienden en kennissen

nou vandaag heb ik toch zoveel bijzondere dingen gezien, dat dit waarschijnlijk wel eens een heel lang blog kan worden, maar opnieuw geloof mij jullie zullen er van genieten en het misschien zelfs wel niet geloven. maar wanneer ik terug ben dan zijn de foto`s het bewijs dat het echt is gebeurt;) benieuwd wat ik ga vertellen lees het verder en je komt er achter zou ik zeggen!!!..

zo je bent geïnteresseerd om verder te lezen nou haha dan houd ik je nog lekker in spanning want dan begin ik van vooraf aan, en tja dat is niet het leukste.. maar wel gaaf.. we begonnen s`morgens mij een tempel die we nog niet hadden gezien. genaamd candi singhasari. het was wel een mooie tempel maar ik vond die van eerder uit mijn blogs mooier. wel heb ik twee onwijs lieve mensen leren kennen Lia and Three. dat waren twee meisjes die erg goed engels spraken en hie studeerde, super gezellig!

hierna zijn we richting de thee plantage gegaan, dit was erg interessant, eerst zelf deels door het park gelopen, en hele vieze grote (echt grote) spinnen gezien, echt GENIAAL! heb een paar hele mooie foto`s van deze spinnen, ik heb ze nog nooit in het echt gezien, maar echt heel gaaf.
na het lopen zijn we er nog met de auto doorheen gereden, en zagen we mensen die ze aan het plukken waren

na dat we er zelf doorheen waren gelopen/gereden kregen wij een rondleiding door de theeplantage. we konden alleen het begin proces in werking zien, omdat een proces maximaal 24 uur duurt was de vorige al weg. maar het was erg interessant, ze gebruiken nog machines die bij ons al lang uit de tijd zijn, deze staan bij ons in het museum. het was een erg interessante dag en ga nu afsluiten.:P

ach wacht je verwachte vast wat heel spectaculairs, ja sorry mijn verhaal is op(A) of ben je zo erg geïnteresseerd dat je nog door wil lezen nou dan voor de volhouder hier dan het spectaculairste verhaal van de 7e dag van mijn reis in Indonesië!!

na de tempel en de theeplantage, zouden we eerst naar huis gaan alleen de plannen waren gewijzigd we zouden naar een dierentuin gaan, dit leek ons wel heel leuk dus zijn we dit gaan doen, nou van een dierentuin zou je denken pff rondjes lopen en dieren in hokken bewonderen, maar tja het kan niet alles zoals bekend is in Nederland zijn. we reden er werkelijk waar tussen door. zo gaaf we begonnen aan het begin van de route. langs elke weg stond een bordje met welk dier we gingen passeerde.

we begonnen bij de Lama`s hier reden we langs heen, deze stonden achter een soort klein hekje, waarschijnlijk i.v.m het spugen. daarna zijn we langs de beren gegaan deze liep gewoon langs de auto. toen kwamen we aan bij de tijgers, eentje zat op een meter afstand op iets te kauwen, en eentje lag voor de auto. ik had mijn raam open om mooie foto`s te maken (wel op een kier, zodat het wel veilig was haha) maar 2 andere Nederlandse meisjes zo doe dicht, zo bang hahaha:D maar ze hebben toch nog mooie foto`s gemaakt. toen kwamen we bij de tijgers. hertjes, krokodillen, dromedarissen, umm een nog vele andere diertjes die los langs de auto liepen, het was een vrij groot park maar onwijs leuk om mee te maken. veel natuur er wordt goed voor de diertjes gezorgd. de diertjes kwamen zelfs nog in beweging voor de actie foto`s

na dat we de route hadden afgelegd hebben we de auto geparkeerd en zijn we richting de baby zoo gelopen, hier zagen we nog een hele mooie tijger achter glas, daarna liepen we verder, iedereen liep naar links en toen zag ik recht voor mij dat je met een heuse slang op de foto kon, ik heb gelijk een kaartje gehaald en ben met de slang om mijn nek op de foto gegaan, daarna zag ik nog baby leeuwtjes een witte tijger en aapjes, ook met deze dieren ben ik op de foto gegaan, het zijn hele leuke foto`s geworden. dus als je benieuwd bent vanaf 9 augustus ben ik weer in Nederland;) en dan ben je uitgenodigd om ze te komen bewonderen..:D

na het hele dieren avontuur zijn we terug gereden richting huis, met een pit stop bij een postkantoor, hebben we eerst jitske en lysbet thuis afgezet. daarna zijn we uit eten geweest bij by Julia. lekker nasi goreng. dit was erg lekker. na het eten kregen we een cadeautje van Bu Julia, een batik schilderij (deze is in te lijsten) en een batik tafelkleed. deze zijn gemaakt in het weeshuis zelf in hun batik shop heel gaaf. na dit cadeautje hebben we afscheid genomen en zijn we nog even met Bu susi richting een winkel geweest ook zij wou ons een cadeautje geven en van haar hebben we een echte sarong gekregen, deze doek sla je om je middel (een soort rok) erg leuk:D voor als herinnering zei ze er bij.

nou ik kan zeggen ik ga de mensen hier heel erg missen, Bu susi, sister Anastacia, Bu julia en natuurlijk ook mijn jongetje iwan, dit jongetje ga ik voor het weeshuis misschien wel financieel steunen. het is een heel goed doel, en ik weet nu ook wat er mee gaat gebeuren, ik moet voor dit alles eerst nog even contact opnemen met iemand uit nederland.

voor nu is het einde verhaal en ga ik mijn bedje opzoeken, morgen ga ik lekker vliegen richting bali dus vroeg uit de veren en op tijd in de auto richting surabaya, om het vlieguig niet te missen!.. mensen ik spreek jullie weer maar dan vanaf bali.

(K)(K)(K) chantal..



  • 20 Juni 2010 - 09:10

    Pappa:

    wat jij hier allemaal meemaakt dat zul jij niet gauw vergeten. ik heb tot nu toe al jouw verslagen gelezen.ik heb ook de kranten weten te bemachtigen van 8en 9 juni tot zo ver en wij spreken elkaar wel weer.
    bay bay en sampa jumpa

  • 20 Juni 2010 - 19:31

    Sandra:

    Mooi verhaal zeg, had mij ook wel wat geleken met die dieren op de foto. Ik sta lekker hier in Haaksbergen nog met een slang op mn nek op de foto:P Alleen die grote spinnen:s vind die grote spinnen hier al eng, laat staan een XXXXXL versie, ;)
    Heel veel plezier nog, gaat vast wel lukken;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 29 April 2009
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 56185

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 17 Juli 2014

Madeira, Funchal

05 Juli 2011 - 17 Juli 2011

Spitsbergen

12 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Bali

Landen bezocht: