kort maar krachtig - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu kort maar krachtig - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu

kort maar krachtig

Door: Chantal vd berg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

18 Juni 2010 | Indonesië, Malang

zo zo vandaag wordt het een niet al te lang berichtje, dit omdat we vrij weinig hebben gedaan maar toch spectaculair genoeg is om over te vertellen.

vanmorgen ben ik om 07:30 uur opgestaan, Mijn reisgenootjes Mandy en Arjan hadden beide geen zin om op te staan dus ik ben alvast een aantal foto`s gaan maken van "the sleeping princess" dit is een gebergte en als je goed kijkt zie je haar hoofd, neus en hals en verder naar beneden haar lichaam en voeten, vandaar deze naam.

na dat ik een aantal mooie foto`s had gemaakt, ben ik richting Sister Anez gelopen om te vragen of ze het liedje die ze gister heeft gezongen voor ons nog een keer te zingen maar dan voor de camera, dit wou ze wel. en nu kunnen we dus allerlei liedjes leren en zingen voor de Indonesische kindertjes.

hierna zijn we gaan ontbijten en toen aan het werk gegaan, even een nieuwe computer lokaal de computers gecheckt, en werkelijk waar ik kwam gewoon een functionele typemachine tegen hoe gaaf is dat!

daarna ben ik naar het lokaaltje gegaan waar we gister waren geweest en helaas tot mijn verbazing waren er nu al weer 3 kapotte computers:( zo jammer.

daarna ben ik richting bu susi gelopen om daar nog een aantal computers te maken, hier waren er twee kapot. de eerste was de harde schijf van defect. en van de tweede pc nou ik wist het niet dus ik zette hem aan ik heb nog nooit zoveel rook en stank een uit voeding zien komen! zo erg ik schrok er van. de voeding bleek kapot en nog meerdere onderdelen. dit heb ik allemaal vervangen en nu moet ik ze alleen nog opnieuw installeren!

vanavond zijn we langs alle kindertjes gelopen hier op het weeshuis om ze een snoepje te geven die ik had mee genomen vanuit Nederland, alle kindertjes waren heel blij en aten het heel smakelijk op:) dit geeft toch een heel goed gevoel kan ik je vertellen.

vanavond zijn we weer uit eten geweest met bu susi, pak subasno en nog een aantal mensen bij cafe bunga bali. het was erg gezellig. we kregen als voorgerecht (in-kom-gerechtje) heerlijke gebakken ruitjes, dit vond ik erg speciaal omdat ik dit ook wel eens in nederland eet. daarna heb ik aspergesoep, lasange en een coupe denmark (beredenering omdat wij denemarken verslagen hadden) het was een heel gezellige avond, en vanavond maar eens een keer voor de verandering op tijd naar bed

Sampai jumpa (tot ziens) en Sampai besok (tot morgen) Tidur enak (slaaplekker)


Ps. het is verandert, we gaan niet meer met de bus van malang richting bali, maar nu met het vliegtuig. omdat in de bus de complete 11 uur gerookt mag worden vonden wij dit geen goed idee, dus niet echt lekker fris. en qua kosten is het niet erg anders, beide ongeveer 40 euro de man!


  • 18 Juni 2010 - 22:44

    Free:

    Hey Flügeltje,
    Je bent toppie bezig heel goed werk meisje, ik ben trots op je.
    Morgen word het vast coupe sushi, als ze van Japan winnen!!!
    Maar daar gaan we voor meisje ik geniet iedere dag van je up-date's
    lieve groet dikke knufffff en kusssssss van Free ;)

  • 19 Juni 2010 - 08:19

    Corry Worry:

    hey chantal,

    ben blij te lezen dat het er zo goed gaat en dat je het toch wel naar je zin hebt,zo ver weg in een vreemd land.Heel leuk dat we zo elke dag kunnen lezen wat je aallemaal uitspookt daar,hahaha verder een hele goeie reis naar bali. We hopen daar weer meer van je te horen en te lezen. groetjes en knuffff corry worry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 29 April 2009
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 56188

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 17 Juli 2014

Madeira, Funchal

05 Juli 2011 - 17 Juli 2011

Spitsbergen

12 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Bali

Landen bezocht: