Bhakti luhur (malang) Project 1 - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu Bhakti luhur (malang) Project 1 - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu

Bhakti luhur (malang) Project 1

Door: Chantal vd berg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

15 Juni 2010 | Indonesië, Malang

ZoZo, ik heb weer veel meegemaakt, en er is mij zoveel opgevallen vandaag. we moesten vanmorgen half 8 klaar staan omdat we naar Romo Janssen zouden gaan. we waren al een klein beetje te laat, met ontbijt omdat het spits uur was bij de koude douche haha. uit eindelijk was dit niet erg omdat dit bezoek niet door ging, daarom zijn we boven op de 4e verdieping van het weeshuis/school aan het werk gegaan.

nou je zou denk er gaat veel gebeuren maar neej, bijna alle toetsenborden zijn defect, en niet defect in de zin ik doe het niet meer. maar het probleem zit hem in het moederbord. hoe komt dit zou je nu zeggen. nou de computers staan in een ruimte waar de ramen vaak openstaan, en het zijn niet ramen zoals ons maar allemaal stukjes die los van elkaar opgaan, lijkend op een luxaflex. en hier spat water doorheen en dit komt op de computers, ook ligt er vulkaan as op en in de computers omdat dit in de lucht zweeft. en het is nou niet echt een hoe noem je dat een heel slimme oplossing hoe alles is aangesloten, en nog gevaarlijk ook. kabels die over de grond liggen (stroom) waar de water afdrukken op de muren staan en plassen water op de grond liggen, niet echt een veilig idee. heb al regelmatig onder stroom gestaan (de kast kun je werkelijk waar niet aanraken, dan is het grgrgrgrgrgr haren recht overeind haha. dit hebben we tot een uurtje of 10 gedaan want ze wouden onder meenemen op dagtrip, en dit konden we niet weigeren want ze hadden alles al geregeld.

nou zo gezegd zo gedaan wij in de auto onderweg. we zijn een beste tour wezen maken naar een berg dorpje op de berg pandermanberg. deze berg is van een Nederlander genaamd vanderman, alleen hier kunnen ze de V niet uitspreken en is het dus een P geworden. een erg verouderd dorpje veel kapotte huisjes. mensen die hele zware dingen droegen op hun hoofd, manden vol met drinken en eten, en een of andere hele lange groene stengels:P ik weet de naam wel, maar kan er ffkes niet opkomen. of mannen die deze stengels op een kar een bult op trekken, wat bij ons door een paardje wordt gedaan (vroeger) doen ze hier gewoon met de hand, echt onwijs zwaar werk.

we zijn onderweg een aantal malen gestopt om foto`s te maken, en ik ben er achter gekomen dat een bananenboom hier onkruid is, het groeit gewoon overal. het wordt ook wel speciaal aangelegd maar het groeit ook zo los in de natuur. echt apart. wel een leuk gezicht ik heb pas 1 boom gezien waar ook daadwerkelijk een tros groen/gele bananen aanhingen. daarna zijn we verder om hoog gegaan en gestopt op een soort uitkijk plaats, hier hebben we mooie omgeving foto`s gemaakt daar kon men ook omhoog klimmen en tja dat moest ik natuurlijk even doen, dacht ik nou dat is minder prettig ik heb goed gesport vandaag haha, want het was erg actief zo stijl. wel een geniaal uitzicht alleen jammer van de vele bomen. toen maar umm weer naar beneden lopen, umm wat zeg ik lopen ja glijden zal ik bedoelen hahaha. dat was het eerste deel van een groene broek. weer terug in de auto zijn we nog een klein stukje verder gereden toen kwamen we bij waar we heen zouden gaan de waterval, van ongeveer 80 meter hoog. heel mooi hij was ongeveer een meter breed maar het kwam zo hard naar beneden:P nou ja nu zal je denken pff wat saai dat dacht ik dus ook dus was heb ik gedaan, hup op de blote voetjes het riviertje in gewandeld (water van de waterval) en naar de waterval toegeklommen via het water, dit was een hele opgave want de stenen waren erg glad waardoor ik steeds bijna uitgleed. maar nee ik bleef droog tot ik daadwerkelijk nog maar ongeveer 5 meter er vanaf stond:p toen was ik ineens helemaal nat hahaha hoe kan dat nou? nou er stond best een windje die dus dat water onder kant op spatte, haha was te verwachten koud maar wel onwijs lekker verfrissend:D.

Maar neej het was niet alleen de waterval dit was tevens een apenpark met allemaal makak-aapjes, zulke lieve beestjes. ze liepen over de weg klommen in de bomen en overal. dus mooi beetje foto`s gemaakt. toen kwam er op een gegeven moment een man aan die nootjes ging strooien dacht hij, haha de eerste 10 gingen goed, maar toen was er een heel brutaal aapje de giste gewoon de hele zak uit zijn hand en rende heel hard weg haha en ging het opeten ergens ver weg op een steen. toen ging die zelfde man een tweede zakje halen (deze waren per zakje 1 kilo 5000 RP, ongeveer 50 eurocent) en nog warm ook dus die aapjes worden flink verwend daar haha. nou toen dacht ik dan wil ik dat ook dus wij (mandy en ik) ook een zakje nootjes gehaald en samen gedeeld uitgestrooid, maar wat ging ik doen ik dacht strooien is leuk en als ze het opeten ook, maar wat doen ze als je het aangeeft. dus dat ging ik even proberen.

en ja hoor eerst waren best wel hebberig alles pakken uit je hand maar wel zachtjes. en toen heb ik ze even toegesproken dat ze niet hun mondje te vol moeten stoppen, en 1 voor 1 moeten pakken. en ja hoor je raad het nooit ze deden het ook nog, heb aan elk aapje een pinda uit de hand gegeven zo lief:) ze doen het zo zachtjes, tenzij ze een ander aapje zien die op dat zelfde nootje afzijn dan grissen ze het heel snel uit je handen en rennen hard weg.

hierna zijn we weer verder wezen reizen. we zijn vlak bij weer gestopt bij een soort park (selectra) hier was een zwembad met glijbanen, een mooie bloementuin waar je zo maar tussen mag staan, een leuke jungle om door heen te wandelen en jaja ook lianen waar ik dus aan heen en weer geslingerd heb haha die dingen zijn werkelijk waar echt sterk.. geniaal daarna zijn we even verder de jungle in gedwaald, ik voorop met mijn avontuurlijke ideeën haha nou zo gedaan hup wij naar boven best stijl en glad nou boven nog een paar mooie bloemen gefotografeerd! een papagaaienbloem onder andere best mooi jah om die te zien bloeien. nou maar als je boven bent tja dan moet je ook weer naar beneden haha wat een feest. roetsj op mijn kont de berg af lekker glad en ja ja nu was mijn broek niet wit meer maar ineens pik zwart haha.. ach ja soms heb je dat. nou een paar mensen uit surabaya wouden nog met ons op de foto, omdat wij waarschijnljk blank en zo groot zijn:) echt een verschil met die vrouw en ons haha.

hiernaar zijn we verder gaan rijden en hebben nog veel mooie huisjes gezien op zijn indonesisch, en tja ze waren iets aan het bouwen en weet je wat de stijgers zijn die ze hier gebruiken stokkjes aan elkaar geplakt (bamboe) het is vast stevig maar ziet er heel wankel uit ieek..
hier ben ik even een half uurtje wezen dutten en weet dus niet meer hoe of wat, maar ik werd wakker dat we bij een restaurant waren om half 5 smiddags lokale tijd, wij hadden echt zo geen honger, maar tja het was weer etenstijd. dus we moesten weer en drie keer raden het was weer rijst haha. maja okay wel lekker:) daarna zijn we door naar het weeshuis/school gereden en naar onze kamers gegaan om even wat spulletjes te pakken en nu tja je raad het al zit ik dus dit blog te schrijven. en even het sociale contact te onderhouden met Nederland haha..

Sampai Jumpa en tidur enak (voor als jullie weer gaan slapen)


  • 15 Juni 2010 - 20:16

    Sandra:

    je hebt wel weer veel gezien daar op dag. veel plezier daar nog verder. gaat verder wel lukken. lijkt me wel leip keer een real life bananenboom te zien, hier zie je ze niet en tis nog mn favo fruit ook:p

  • 15 Juni 2010 - 21:28

    Corné:

    fijn dat je het op zich wel naar je zin hebt daar het is een hele belevenis wat je daar allemaal meemaakt echt een andere kant van wat je hier kent he
    maar fijne tijd verder daar en we lezen wel weer van je groetjes corné

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 29 April 2009
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 56186

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 17 Juli 2014

Madeira, Funchal

05 Juli 2011 - 17 Juli 2011

Spitsbergen

12 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Bali

Landen bezocht: