Project 1 - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu Project 1 - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu

Project 1

Door: Chantal vd berg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

14 Juni 2010 | Indonesië, Malang

Zo zo hier is weer een update van mijn beleving op java. ik blijf niet iedere dag posten want vanaf morgen begint het harde werk, en het is nog onbekend of ik elke dag internet heb. sowieso tot 20 juni welk elke dag internet, maar straks waars te druk of ik kom voor mijn lokale tijd pas heel laat online, voor jullie zou dat rond 16:00 uur zijn dan.

maar even klaar over het gezeur dat ik er wel of niet ben jullie komen om te lezen over mijn project:)

vanmorgen om 11:00 uur zijn we vertrokken vanaf Surabaya, met de bemo (maar dan net een tikkeltje groter) dit was een auto van het weeshuis, denk ik want er gingen een zuster en een kindje mee. nou 11 uur:P is niet 11 uur wat je denkt, nee de tijd is hier heel elastisch, dus was ongeveer 12:00 dat we ook daadwerkelijk wegreden.

de weg op zich, het vervoer met de auto is een hele ervaring op zich, ondanks dat de toeter hier een nationale sport is, moet je niet kijken hoe ze hier rijden, want werkelijk waar dan zou je nooit meer in de auto durven te stappen. nou maar goed om een lang verhaal kort te maken, brommers halen je links, rechts, onder en boven in glippen tussen de kleinste gaatjes. en ja een 3baansweg wordt hier zo een 5baansweg. echt komisch. en ja op de snelweg lopen er allemaal mannetjes tussen de auto`s door met verkoop waren. en oja niet te vergeten ze rijden hier links. nou om verder te komen op het verhaal, de rit heeft zo een 5 uur geduurd dit door een dorpje die was onder gestroomd, waar het water nog steeds stroomde. dit is gekomen door een gasexplosie door werknemers die verkeerd hebben geboord. daarna kwamen we opnieuw in een file door een ongeluk op de weg.

rond 18:00 uur (lokale tijd) kwamen we aan in malang. omdat het al donker werd hebben we bijna niks kunnen doen, we hebben nog een rondleiding gehad kindertjes en zusters ontmoet en een kopje thee gedronken. later hebben we rijst met een soepje gegeten en zijn we nog even langs een winkel centrumpje gelopen, vergeleken met de gene van gisteren is dit een mini. haha maar toch wel groot. alleen jammer dat het alleen nog maar computer winkels waren. maja vooruit.

nu ben ik nog even aan het internetten maar over een 10 minuten ga ik toch echt mijn bedje weer opzoeken, het is lokaal hier nu 23:15 uur dus hoogste tijd om te slapen:)

Sampai Jumpa (tot ziens) en tidur enak (slaaplekker, voor als jullie straks zover zijn!)

  • 14 Juni 2010 - 19:01

    Pappa:

    hoi chantal bij deze even een berichtje van je vader ik heb jouw reisverslagen tot nu toe gelezen bij marga hartstikke leuk op deze manier te communiseren.Ik kan overdag alleen niet zoveel op de m.s.n komen want ik moet vroeg beginnen en als ik thuis kom dan is het voor jouw al bedtijd nou tot nu toe heb ik genoeg geschreven.bay bay en sampa jumpa.

  • 15 Juni 2010 - 06:49

    Bart Oevering:

    Hey Chantal, ik mis nog wat foto's:P uploaden die hap:P, zit er op te wachten(A), suc6 daar he!

  • 15 Juni 2010 - 23:36

    Mama:

    hey chantal ik vind het tof dat je het zo naar je zin hebt en geniet. elke dag dat ik je verhaal lees en je ook kan horen en zien vind ik super sucses daar en ik kijk al uit naar je volgende deel groetjes mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 29 April 2009
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 56183

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 17 Juli 2014

Madeira, Funchal

05 Juli 2011 - 17 Juli 2011

Spitsbergen

12 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Bali

Landen bezocht: