School/Weeshuis Surabaya - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu School/Weeshuis Surabaya - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu

School/Weeshuis Surabaya

Door: Chantal vd berg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

14 Juni 2010 | Indonesië, Surabaya

zo zo, nou ik kan jullie melden dat ook het laatste deel van de vlucht voorspoedig is verlopen :) het vliegtuig leek wel uit elkaar te vallen zo zag het er uit, met een beetje getril en veel warmte in het vliegtuig is die als nog goed aangekomen op Surabaya!

hier moest ik door een Slurf richting het veld lopen, daar werd met gecontroleerd door de douane of je paspoort en visum wel in orde was, ik kon in de snelle rij aansluiten omdat mijne al geregeld was. dit is wel heel handig.

Hierna kwamen het de koffers van de band halen, nou dit was nog een hele ondernemen het is niet zo luxe als we in Nederland kennen. als de koffers 1 keer op de band rond zijn geweest worden ze er weer afgehaald en allemaal op een grote stapel gegooid, hier moest je dan tussen speuren. maar gelukkig mijne zat hier nog niet tussen. dus ik maar wachten aan de band maar de koffer die kwam niet. op een gegeven moment gingen de luiken van deze band dicht en dachten we nee onze koffer. maar naar 6 minuten ging het gelukkig weer los en jah hoor ook mijn koffer was er deze keer bij. met de koffer naar het volgende controle punt gelopen. hier moesten we een formulier afgeven ingevuld of je vis/drugs of meer dan een weet ik wat geld bij je had, deze kon ik allemaal met nee beantwoorden. toen moest de koffer opnieuw door een apparaat heen om te kijken of het er echt niet in zat. hier kwam ik weer goed door heen, ik liep die gate uit nou je mag drie keer raden wat een benauwde licht kwam er op mij af, net alsof je tegen de muur liep van warmte. daar stonden Mandy en Arjan op mij te wachten hier na zijn we doorgelopen naar de auto van twee mannen die ons zouden vervoeren naar de school/weeshuis van Surabaya. maar voordat stonden ze er op dat ze ons mee uit eten namen. we zijn in 1 van de grootste shoppingmalls geweest die ik ooit heb gezien, in 3 dagen tijd heb je nog niet genoeg om alles te zien. we hebben heerlijk chinees gegeten. al was dit nog een hele ondernemen haha want het moest met stokkies. en met rechts (das niet leuk als je links ben) maar links staat hier als onrein, dus de rijst ging korreltje voor korreltje naar binnen, de mannen hebben volgens mij nog nooit zo vermakelijk gegeten met 3 Nederlanders die zo veel moeite hebben met het eten van stokkies. nou het is een goede pols training, want die voelde ik echt wel op den duur. maar het was extra lekker. naar het eten kregen we nog een cadeau van deze mannen. we mochten alle 3 een Batik uitzoeken, dit is Javaans! hierna zijn we naar de school/weeshuis gebracht waar we afgelopen nacht en tot vanmiddag blijven, hier hebben we gekeken naar een paar computers, maar echt veel kunnen we er niet mee.

vanmiddag reizen we naar Malang, dit is ongeveer nog 3 uur rijden, afhankelijk van de drukte. dit omdat een dorpje die we moeten ontwijken, omdat deze overstroomd is door een menselijke fout. de huizen wegen alles staat onderwater, daarom moeten we nu omreizen.

Nou nu even klein stukje nog over het weer, het is extreem benauwd en onwijs warm. vandaag wordt er 3 milliliter regen verwacht, maar eerst zien dan geloven. liever niet want dan wordt het nog benauwder

Sampai Jumpa (Tot ziens) tot mijn volgende blog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 29 April 2009
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 56182

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 17 Juli 2014

Madeira, Funchal

05 Juli 2011 - 17 Juli 2011

Spitsbergen

12 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Bali

Landen bezocht: