terug in bedulu! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu terug in bedulu! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu

terug in bedulu!

Door: Chantal vd berg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

23 Juli 2010 | Indonesië, Batavia

Heej mensjes uit het mooie ik hoorde oververhitte Nederland. Hier weer een update vanaf Indonesië

Voor ik ga vertellen over de verhuizing eerst het beloofde stuk van het surfen van afgelopen donderdag. Zoals ik jullie had gezegd in mijn vorige blog van afgelopen woensdag.

Donderdag was het dan zover we zouden om 08:00 uur onze surfles krijgen in de zee. We waren bedtijd`s wakker maar we konden niet ontbijten omdat het ontbijt pas vanaf 08:00 uur begon. Daarom zijn we gelijk naar het surfshopje gelopen waar ze onze boarden aan het in waxen waren dit is voor de stevigheid in het water, zodat je meer grip hebt met de blote voeten. De instructeur had ons al gezegd dat we een paar minuten moesten rijden voor we bij het stukje strand waren waar we surfles zouden krijgen. Bij ons voor stonden namelijk te hoge golven.

eerst moesten we ons warm huppen, dus rondjes rennen, strekken en rekken. Naar ongeveer 5 minuten kreeg Bart eerst de drogezand uitleg hoe je op het board moest gaan liggen en je tegen de golven kon verzetten, ik keek toe omdat de instructeur mijn board gebruikte. Naar hij het had voor gedaan moesten Bart en ik allebei nog een aantal keer droog oefenen. Door met de armen omhoog te drukken, eerst op een voet staan, en dan langzaam staan op beide voeten. In de goede richting ik was links dus stond met mijn voeten naar rechts en Bart is rechts en stond dus naar links. Naar dit te hebben geoefend mochten we met het board de zee in. Eerst kreeg ik de uitleg van de instructeur en hield hij mijn board vast en liet mij kennis maken met de golven. Naar 6 golven keerde hij mijn board om en mocht ik proberen te gaan surfen haha, het is echt moeilijker dan je denkt. Toen ik weg werd geduwd door de golf en probeerde te gaan staan maar over de kop sloeg, kreeg Bart zijn uitleg en mocht de golven proberen te trotseren ook hij ging over de kop bij de eerste golf. Maar bij de tweede golf stond Bart rechtovereind op zijn board en pas aan het einde viel hij om.. ikzelf had nog een paar meer golven nodig omdat of de neus onderwater sloeg en het board dus over de kop ging, of ik kon de grip niet helemaal pakken maar ook ik had naar 4 golven de smaak te pakken en stond zo goed als rechtop. De andere keren kwam ik tot de helft en bart heeft nog wel 2/3 keer gestaan.

naar even een kleine pauze hebben we het nog even geprobeerd, en ik had het wel een beetje gezien want de zee begon vrij ruw te worden, en de wind ging ook verkeerd staan waardoor het gevaarlijk werd om te surfen. Wij zijn allebei een vin verloren van ons surfboard. Maar dit was geen probleem.

Om 11 uur waren we terug in ons hotel om terug te genieten van onze eerste surfles haha het was het onwijs leuk:D Bart vond het ook erg gaaf. Ik wil nu al eerst volgende surf uit probeersel een les kite-surfen doen.

vandaag vrijdag zijn we vertrokken richting bedulu een eerdere standplaats van mij tijdens het schoolproject, het was echt leuk om Ilse en iedereen weer te zien, ze waren ons nog niet vergeten. We zitten nu in het huisje waar Arjan eerder heeft gezeten het ziet er allemaal perfect uit. Hier gaan we blijven tot 31 juli 2010, en misschien nog wel een aantal daagjes langer, afhankelijk van hoe de planning loopt met wat we allemaal willen ondernemen. Zie hier onder ongeveer wat we allemaal willen gaan doen, en ik weet zeker dit is nog niet alles er valt hier zoveel te doen namelijk!

schilderen bekijken en misschien kopen (voor misschien wel ons toekomstige huis;)). Bali reptielenpark en vogelpark, wildwaterraften, apenbos, olifant rijden, besakihtempel bezoeken, barong voorstellingen bekijken, goa gajah (olifantengrot) bezoeken en natuurlijk niet te vergeten de gunung agung beklimmen (3142 mtr hoog) dat is wat we nu een beetje in kaart hebben gebracht

maar voor we dit bovenstaande gaan ondernemen gaan we eerst andere dingentjes doen (balinese tradities bijwonen) morgen gaan we een crematie bijwonen dit is ons gevraagd. dus ik ben heel benieuwd hoe verschillend dit is met nederland. wat ik wel weet er mag absoluut niet gehuild worden want dit vermoeilijkt het uittreden van de zien. zondag zijn wij gevraagd om een grote ceremonie bij te wonen, wat dit precies is is niet bekend, dus hier snel meer over in een volgend blog.

  • 23 Juli 2010 - 21:37

    Mama:

    hoi chantal en bart

    lees dat je veel plezier hebt gehad bij het surfen en kopje onder bent gegaan maar uiteindelijk toch bent blijven staan
    super van jullie hoor
    veel plezier verder
    groetjes thuisfrond

  • 27 Juli 2010 - 15:03

    Sandra:

    Heej,

    Dus het surfen was wel leuk ja:D Miss een nieuwe hobbie gevonden voor al je terug in Nederland bent;)

    Maar waarom werden jullie uitgenodigd voor de crematie van een vreemde? Lijkt me heel apart dat mee te maken.

    Veel plezier nog daar. Groetjes aan Bart.
    En ben benieuwd wat je van de olifant als rijdier vind;)

    Groetjes Sandra

  • 29 Juli 2010 - 11:35

    Corné:

    Hoi Chantal en Bart

    haha grappig hoor om te lezen over dat surfen
    jullie zijn goed bezig
    en zo verder te lezen nog genoeg plannen dus vervelen doe je geen seconde.

    groetjes uit het verre koude nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 29 April 2009
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 56093

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 17 Juli 2014

Madeira, Funchal

05 Juli 2011 - 17 Juli 2011

Spitsbergen

12 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Bali

Landen bezocht: