Medewi beach - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu Medewi beach - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu

Medewi beach

Door: Chantal vd berg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

21 Juli 2010 | Indonesië, Batavia

Heej luitjes hier een update vanaf het mooie bali, afgelopen maandag zijn we verhuisd van lovina naar medewi beach.

De trip was echt geweldig mooi, naar ongeveer 2 uurtjes rijden zijn we dan in medewi beach aan gekomen (20 km ten noorden van negara) we hadden geen hotel geboekt dus we gingen bij een eerste adresje langs die ons op internet in de beschrijving wel goed en netjes leek en natuurlijk niet te duur. Mai malu is het gekozen hotel, we kregen twee keuzes een kamer met twee bedden en een kamer met een double bed. Nou de keus leek ons duidelijk de kamer met het 2 persoonsbed had een mooier uitzicht, omdat deze op de hoek zit en dus zowel links als achter het bed allemaal ramen heeft. Samen met de staff een formulier ingevuld met wie wij waren paspoortnummer en wanneer we weer zouden vertrekken. We hebben afgesproken om hier 4 nachtjes te blijven, dit was voor we wisten hoe of was maar daar kom je spoedig achter in de loop van het verhaal.

op maandag middag hebben we eigenlijk niet heel veel meer gedaan, we hebben een introductie surfles gepland bij een shopje naast ons hotel, en een zakkie chips gekocht voor een filmpje later op de avond.. daarna hebben we geregeld dat we een scooter zouden hebben op dinsdag en woensdag zodat we een beetje konden rondkijken. De maandagnamiddag zijn we even richting het strand gelopen. nouja wat mooi moest zijn, en wat we in het boekje hadden gelezen kwam erg bedrogen uit. Er was helemaal geen mooi zand strand, wel hoge golven! Overal lagen kiezelstenen van groot tot klein en van klein tot groot, je kon er niet overheen lopen omdat ze onder je voeten vandaan schoten, dus wij heel voorzichtig proberen er overheen te gaan tot de palmbomen, daarna had ik iets van ik wil terug ik vindt het niks. Dus we langzaam terug gelopen richting het hotel om iets te gaan eten. Na het eten zijn we terug gegaan naar ons kamertje om lekker te relaxen.

dinsdag ochtend kregen we onze scooter en zijn we naar het ontbijt beetje gaan rondrijden in medewi, dit viel heel erg tegen er is gewoon ECHT HELEMAAL NIKS TE DOEN! dus naar ongeveer een uurtje maar weer terug richting het hotel om ons daar umm te vervelen. Bart is even bezig gegaan met studeren en ik ben maar twee series gaan kijken van Super naturals, dit is wel een leuke serie. Wat ben ik blij dat ik die van Mandy heb over gekopieerd zo kom ik toch nog een beetje mijn tijd door hier. de rest heb ik niet meer veel gedaan en met nog een klein shopmomentje voor water en een nieuw chippie zijn we niet meer weggeweest.

Vandaag zouden we richting negara gaan, dit leek ons een leuk stadje om eens te zien, alleen 3 keer raden dit viel ook heel erg tegen, er is gewoon helemaal niks te doen. even geld gepind en hardy bekeken hier hebben bart en ik een petje gekocht voor als we over een week de agung gaan beklimmen. Daarna zijn weer richting medewi beach gereden met nog een kleine tussenstop bij een tempel die we bij toeval tegen kwamen, omdat we een beeld in een vijver wouden fotograferen. Dus even een klein kijkje genomen en daarna weer verder richting hotel mai malu gereden. Nu zit ik dus in de hotelkamer dit blog te typen voor jullie om een beetje mijn tijd vol te maken, dus zometen ga ik hem online plaatsen in het internetcafé hier niet zo gek ver vandaan.

Ik kan eigenlijk niet wachten op morgen want dan krijgen we van 08:00 tot 10:00 uur in de morgen een introductieles surfen, ik ben erg benieuwd hoe dat is. hier zou je snel meer overlezen in een blog die waarschijnlijk pas vanaf ons volgend standpunt wordt geschreven en dat is Bedulu.

Ppffffff wat kijk ik uit zeg dat we vrijdag gaan vertrekken richting bedulu, dan kan er weer iets meer ondernomen worden..

voor de gene die naar bali gaan maar absoluut geen surfpersonen zijn, ga dan niet naar Medewi beach, hier ga je echt spijt van krijgen!!!!





Ps. Bart vindt mij een zeurtje!!! (ben ik het niet mee eens want voor niet surfers is het gewoon geen goede locatie!)

  • 21 Juli 2010 - 20:45

    Jo & Marga:

    hoi Chantal en Bart
    jullie hebben het nog steeds naar je zin nou ome Jo wil wel mee met die klim naar agung hij volgt alles en kijkt google earth weet precies waar jullie zitten erg mooi de fimpjes op you tube zo maken wij heel wat van de trip mee maar dat surfen op die hoge golven
    lijkt me nog 'n hele klus
    succes er mee dat word lachen groetjes uit een zomers deventer tot de volgende keer maar weer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 29 April 2009
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 56089

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 17 Juli 2014

Madeira, Funchal

05 Juli 2011 - 17 Juli 2011

Spitsbergen

12 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Bali

Landen bezocht: