Dag 2, On Board - Reisverslag uit Longyearbyen, Spitsbergen van Chantal Berg - WaarBenJij.nu Dag 2, On Board - Reisverslag uit Longyearbyen, Spitsbergen van Chantal Berg - WaarBenJij.nu

Dag 2, On Board

Door: Chantal van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

11 Juli 2011 | Spitsbergen, Longyearbyen

16:00 zo wij zijn aan boord van de akademic sergey varvilov! Na binnenkomst op het schip en het afgeven van onze paspoorten konden wij richting onze hut. Wij hebben hut 443, dit is een semi-private cabine waarbij je de badkamer deelt met 1 andere kamer. Voor ons is dat kamer 441, vraag ons niet waar 442 is op de boot want die is er niet..

We zitten op dek 5 en hebben een mooi groot raam (deze kan open). We hebben van Quark Expeditions een gele pool parka gekregen voor op het schip en tijdens de zodijac cruises (Dit is een dikke winterjas, 2x zo dik als die in Nederland) Dus houdt hier rekening mee wanneer je er overdenkt om ook een mooie tocht richting Spitsbergen te maken met Quark Expeditions via Sawadee.

Na het welkoms woord van de crew konden we foto`s maken van het uitvaren van onze boot. We hadden hierna een tijdje voor ons zelf en konden zo dus een beetje het schip verkennen. Ondanks dat het goed staat aangegeven waar alles zit met bordjes aan de muur is verdwalen op de boot heel goed mogelijk. Na het rond wandelen waren we nog maar net op onze kamer toen het alarm afging, het was gelukkig geen echt alarm maar we moesten wel zo snel mogelijk met een warme jas aan en onze reddingsvest richting de reddingsboten (hiervan zijn er twee aanwezig, waarvan er in elk 66 personen kunnen) nadat iedereen aanwezig was werd ons duidelijk hoe een noodgeval te werk gaat en hoe het zit in de boot, en iedereen heeft een plek in de boot met gordels. Hierna konden wij richting ons eerste avondeten aan boord. Nou omkomen van de honger is niet mogelijk want het avondeten bestond uit een 4 gangen diner.