dag 1, de heenreis - Reisverslag uit Ilha da Madeira, Portugal van Chantal Berg - WaarBenJij.nu dag 1, de heenreis - Reisverslag uit Ilha da Madeira, Portugal van Chantal Berg - WaarBenJij.nu

dag 1, de heenreis

Door: Chantal van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

09 Juli 2014 | Portugal, Ilha da Madeira

Woensdag 9 juli was het zover, de laatste werkdag voor dat mijn vakantie zou gaan beginnen. om half 8 heb ik de trein richting Den haag gepakt om nog even gezellig samen voetbal te kijken op de grote markt. ondanks het verlies, hebben we er toch een gezellig feestje van gemaakt tot 2 uur snachts. ook vond ik deze avond nog een briefje van 10 euro. daarna zijn we terug naar huis gegaan om de koffers op te halen en richting Holland spoor te wandelen. hier konden wij op de nachttrein stappen richting Schiphol.

het was 30 minuten reizen en toen waren we op Schiphol. Opzoek naar de check in balie. wij moesten ons melden bij Balie 19 hier konden we onze koffers droppen. daarna zijn we terug gelopen van hal 3 naar hal 1 richting gate 68. hier zou ons vliegtuig staan. onderweg door de douane heen. we waren iets over half 5 bij de gate en moesten dus nog ruim 1,5 uur wachten.

om half 6 werden de paspoorten gecontroleerd en om 10 over 6 gingen de eerste mensen aan boord. wij mochten pas als laatste aan boord. na 20 minuten was het tijd om te vertrekken. we moesten ruim 20 minuten taxiën richting de polderbaan en daarna ging het vrij snel de lucht in.

als ontbijt had ik maar een noodles gekocht en daarna ben ik in slaap gevallen. na een uurtje alweer wakker en de tijd verder volgemaakt met relaxte muziek.. na een vlucht van 3 uur en 40 minuten zetten het vliegtuig zijn wielen veilig op Madeira, Portugal.

nog een foto van het vliegtuig en daarna de koffers ophalen bij bagageband. we kregen nog een welkoms envelop en toen hop naar de bus. na een paar andere tussenstops bij andere hotels waren we aangekomen bij ons hotel Baia Azul. dit was een 4 sterren hotel. naar even wachten bij de check in. kregen we bij het inchecken alle belangrijke informatie. en kamer 1007 toegewezen. deze kamer bevond zich op de 10e verdieping en uitzicht op zee. daarna hebben we snel zomerse kleding aangedaan en even lekker gerelaxt.

rond 11 uur smorgens zijn we het hotel uitgegaan voor een eerste ontdekking van de omgeving. de wegen zijn hier erg steil, dus veel klimmen en dalen. een flinke workout dus!! Eerst hebben we op de boulevard naar links gewandeld. vrijsnel zag ik gave beestjes (hagedissen) deze leven hier gewoon in de vrije natuur. ze zitten werkelijk overal. na een aantal mooie foto`s weer verder gewandeld. Ook waren er heel veel verschillende soorten bloemen, deze hebben we allemaal gefotografeerd.

na 2 uur wandelen hebben we een terasje opgezocht om lekker te eten. Ik had raviollie/spinazie/kaas. de prijs was goed en het eten lekker!

daarna zijn we weer verder gewandeld, dit keer de andere kant op. langs de weg kwamen we souvenier winkels tegen, tatooshops en meer. we stranden in een luxe winkelcentrum en hebben hier rond gekeken. hierna zijn we weer verder gelopen en liepen we langs een bananenboom veld. en in de verte een mooi kerkje op de bergtop. waar we ook liepen een supermarkt konden we niet vinden. om 10 voor 4 zijn we terug gelopen richting het hotel omdat we hier een welkoms woord zouden hebben. heel veel uitleg en interessante excursies. we hadden ons aangemeld voor 2 excursies. zaterdag een wandeltocht van a11 kilometer langs mooie natuur en een ticket voor de hop on hop off bus. dit kostte 48 euro per persoon. daarna zijn we alsnog richting de supermarkt gewandeld, nadat we gevraagd hadden waar deze was.

deze bleek in dat winkelcentrum te zitten maar dan in de kelder haha en laten we daar nu nog net niet zijn geweest. hier hebben we drinken gehaald en wat lekkers. en daarna weer terug richting het hotel.

om 19:30 hebben we het hotel weer verlaten om ergens iets te gaan eten. weet de naam niet meer, maar bah wat was het hier vies! zo veel zout we hebben eigelijk alles laten staan, want communicatie met de bediening was zo goed als onmogelijk. en dan waren ze nog boos dat we geen fooi gaven, ja daag!!

via de boulavard zijn we terug gelopen naar het hotel. onderweg kwamen we een geheim pad tegen naar beneden richting de rotsen. en ik ben ik niet als ik niet even naar beneden zou klimmen. boven op een klif geklommen en genoten van de rust en de ruisende golven van de zee. denk wel ruim een uur. daarna weer verder gewandeld richting het hotel. het begon al aardig donker te worden. om 22:30 waren we weer in het hotel. even kort op internet en toen richting de kamer. lekker gedoucht en nog even relaxen en daarna mijn tas klaar gemaakt voor de volgende dag. en daarna heerlijk gaan slapen.. tot een volgende bericht!!