Dag 9, taart en Barbeque op de boot - Reisverslag uit Longyearbyen, Spitsbergen van Chantal Berg - WaarBenJij.nu Dag 9, taart en Barbeque op de boot - Reisverslag uit Longyearbyen, Spitsbergen van Chantal Berg - WaarBenJij.nu

Dag 9, taart en Barbeque op de boot

Door: Chantal van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

18 Juli 2011 | Spitsbergen, Longyearbyen

Vandaag is het een heel speciale dag. Niet alleen omdat we nog op de boot zitten en alsmaar mooie dingen zien en doen, maar vandaag ben ik jarig.

In de ochtend hebben we niet zoveel gedaan, dit omdat we in eerste instantie naar het zuiden zouden gaan. Alleen in de ochtend kwamen we in dicht ijs terecht en het was niet haalbaar om op tijd in het zuiden te zijn, dit zou nog zeker 8 uur duren om door het ijs heen te breken. Daarom zijn we gekeerd en terug richting het noorden gegaan. We hebben in de middag na de lunch een landing gemaakt in de Bellsundfjord. Dit was een trip van bijna 3 uur en er waren 2 groepen. Je had de snelle groep die een langere afstand aflegde, en je had de normale groep die het wat rustiger aandeden. Wij zaten bij de snelle groep en zagen een zeer mooi landschap. Ook waren er een hoop rendieren te zien tijdens onze wandeling! Hier hebben we zeer mooie foto`s van. Naast de rendieren waren er ook een hoop vogels te zien, maar we weten er gaan namen van. Het was een prettige wandeling en na 3 uur zijn we terug gekeerd op de boot. Waarna we zo binnen vielen op een afsluitende BBQ van de reis. Het eten was prima en het weer was zeer goed op dek. Er stond alleen een stevige wind. Naast de BBQ had de staff een gekke hoedenparty georganiseerd en er zaten zeker een aantal aparte tussen (een tip: ga je op trip neem een gekke goed mee, want dit blijkt elke trip terug te komen). Tijdens de BBQ had de crew ook nog een verassing gepland, omdat ik jarig was! Gisteren kwam de hotelmanager een gesprekje houden en liet iedereen happy birthday zingen (dit was heel leuk om mee te maken), daarnaast hadden ze een speciale taart gebakken voor mijn verjaardag. Na het aansnijden heb ik de taart met iedereen gedeeld die er maar interesse in had tijdens de kennisquiz over de boot, staff en omgeving. Daarna was het tijd om te gaan slapen.