Dag 7, blauwe lucht en een landing - Reisverslag uit Longyearbyen, Spitsbergen van Chantal Berg - WaarBenJij.nu Dag 7, blauwe lucht en een landing - Reisverslag uit Longyearbyen, Spitsbergen van Chantal Berg - WaarBenJij.nu

Dag 7, blauwe lucht en een landing

Door: Chantal van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

15 Juli 2011 | Spitsbergen, Longyearbyen

Vandaag was het weer heerlijk weer! (prachtig blauwe lucht) alleen nog een beetje veel wind. Maar wij zijn wel een landing wezen maken! Mocht ook wel weer na een dagje rustig aan doen. Tijdens de landing op Crozierpynten in Sorgfjorden hebben we een lange wandeltocht gemaakt over het landschap. Er waren 3 groepen: de snelle groep, de medium groep en de langzame groep. Bart en ik liepen mee met de snelle groep en in principe was dit tempo goed bij te houden. Het was niet echt te snel maar ook niet traag; er zat een heerlijke wandelgang in. Het was een landschap van stenen en beekjes van gesmolten ijs. We hadden prima weer, zelfs de jassen konden uit omdat het zonnetje heerlijk begon te schijnen. Na een heerlijke wandeltocht van een kleine 3 uur zijn we met de zodiac terug gebracht naar de boot en was het tevens gelijk tijd voor de lunch.

Na de lunch was het even tijd om uit te buiken en daarna tijd om weer dingen te leren. Dit keer ging de presentatie over de geschiedenis van Spitsbergen. Zeer interessant!

Later was er ook nog een presentatie over de Geologisch geschiedenis van Spitsbergen – 4,6 Biljoen jaar in 46 minuten. Maar deze hebben wij niet meer bijgewoond omdat 2 presentaties zo vlak achter elkaar net iets te veel zijn. Daarom hebben wij ons vermaakt in de bar met een boekje en onder andere deze blog die we voor jullie schrijven. Zodat ook jullie een beetje inzicht krijgen in deze reis. En echt waar, wij zijn nu ongeveer op de helft, maar ik raad het iedereen aan deze reis te maken! Je ziet zulke mooie dingen die je niet snel in een andere gebied tegenkomt. Het is werkelijk onvoorstelbaar mooi, je moet het meegemaakt hebben om te kunnen zeggen wat voor gevoel het je geeft!