Muziek contest en Menjanjan eiland - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu Muziek contest en Menjanjan eiland - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu

Muziek contest en Menjanjan eiland

Door: Chantal vd berg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

17 Juli 2010 | Indonesië, Batavia

Een vervolg op het vrijdagbegin, en een nieuw verhaal over de zaterdag met spannende gebeurtenissen! Maar zeker ook mooie:D

Vrijdag begon met een dolfijnentour, die niet zo geslaagd was maar waarschijnlijk komt er nog een vervolg op met een betere tour, maar hier meer over als ik zelf meer weet.

naar nog eventjes te hebben genapt zijn we het zwembad in gedoken voor een verfrissende duik, heerlijk!! De dag was eigenlijk al bijna om, omdat we zeker smiddags nog 2 uur hebben liggen zonnen bij het zwembad (goed ingesmeerd) dus niet verbrand. Rond half 6 zijn we ons gaan klaar maken om nog ergens lekker te gaan eten en daarna zijn we richting Pantai gegaan voor een muziek contest van Djiernk! Dit is een Indonesische vriend van ons, die meedingt naar een finale plaats om in een voorprogramma van een mega popgroep te spelen in Indonesië. Er waren 3 bandjes waarvan der vrijdag eentje is afgevallen op 7 augustus is de finale! Djiernk is door met zijn band naar de finale. Het was een heel gezellige avond, en Bart heeft nog een cd gewonnen dit was heel grappig.

er werden 3 jongens en 3 meisjes uitgekozen voor een spel, eerst 4 Indonesiërs en daarna vroegen ze ons, wij waren de enige internationale gasten deze avond dus waren wij ook de pineut. Bart kreeg een watje, en ik moest tegen over hem gaan zitten, zo ook de andere koppeltjes. De jongens die de watjes hadden moesten hier een kus op geven en als deze het meisje raakte naar dat ze hem weg geblazen hadden dan zou de jongen het meisje leuk vinden en er verliefd op zijn. Alleen Bart zijn watje raakte mij en bij de andere twee helemaal niet, de gene waarvan het watje het minst ver kwam viel af. Er bleven twee koppeltjes over. Nu maakte ze het leuk. De meisjes moesten van plaats wisselen dus ik zat tegen over aan andere jongen en een ander meisje tegen over Bart, nou haha je raad het al bart blies weer hard tegen het watje en het watje raakte het meisje. Echt heel het publiek grote ogen en roepen ooowwwwwwww, haha zo grappig. Die jongen tegenover mij raakte mij niet.

dus volgens het spel vond Bart twee meisjes leuk, maja als je al moet vertrouwen op een watje die je recht naar voren blaast (beetje hard) zonder wind, dan tja is het altijd raak he.. maar bart heeft door dit spelletje dus wel een cd gewonnen die we ophalen a.s zondag

Na afloop rond een uurtje of 10 savavond zijn we terug gegaan naar lovina om nog even langs tripple 9 te gaan, een cafe met Nederlandse eigenaar. Ontzettend vriendelijke man. En ook zijn personeel ontzettend vriendelijke mensen. We gingen terug omdat ik nog had beloofd om muziek langs te komen brengen (piraten) dus zo gezegd zo gedaan, dus lekker kletsen nog klein incidentje met de nieuwe menukaart opgelost en een drankje gedronken tot sluitingstijd! Om 12 uur zijn wij afgedrupt richting ons bed. Om de volgende ochtend weer rond umm 9 uur wakker te worden!!

Zaterdag
nou vandaag heeft Bart mij flink gefopt, hier was ik niet heel blij mee omdat ik erg moe was. Bart zo ja het is half 9 je moet opstaan, ik zo nee ik slaap tot 9 uur, dus bart de wekker gezet en ik was weer weg gedommeld. De wekker ging en ik ging uit bed ik had het gevoel dat het 6 uur was maar bart hield vol dat het 9 uur was. Dus hup wij aankleden en naar beneden kijk ik verdori op de klok is het net 10 voor 8, te vroeg voor ontbijt. Dus ik best boos naar boven en weer op bed geploft om naar 5 minuten toch maar er weer uit te komen voor een ontbijt naar het ontbijt zijn we rond 9 uur vanuit lovina weggereden richting Menjanjan eiland (een schoon snorkel/duik paradijs) we kwamen rond 11:20 aan, dit ook omdat we onderweg een aantal brakes hebben gehouden en hebben genoten van de omgeving. Maar wel een houte kont pff. Naa enig overleg en uitleg konden wij gaan snorkelen (incl boot en gids) voor 595.000 Rp. Omgerekend bijna 60 euro.

we zijn een ongeveer 30 minuten aan het varen geweest voor we bij het eilandje waren. Onderweg heeft de gids ons uitgelegd dat we op twee plekken gingen snorkelen en dat we voorzichtig moesten zijn i.v.m onze witte huid. Ook bood hij aan foto`s voor ons te maken en op cd te branden, maar ik had geluk ik bleek een zelfde camera maar dan nieuwe als hij te hebben en mijn geheugenkaartje paste in zijn camera. Dus hup even om getwist, camera in de onderwaterbehuizing en wij op snorkeltour. Met een onwijs gaaf gezicht van visjes en koraal was dit echt een onwijs gave dag. We hebben zelf de clownvis (Nemo) gezien en de Maanvis. En nog vele andere soorten. Hier zijn vele leuke foto`s van gemaakt. Ook hebben we een speciaal vissoort ontdekt die nog niemand kende, het was de humanvis genaamd Bart en Chantal;) haha ook van ons zijn er onderwater foto`s. deze foto`s zijn zo cool dat we het nooit meer hoeven te vergeten hoe mooi het beneden wel niet was. De volgende keer als ik zo iets doe ga ik niet snorkelen maar duiken, dan kan ik namelijk langer onderwater blijven zonder dat er zoutwater in mijn snorkel komt.

rond 2 uur zijn we terug gevaren naar het vaste land om weer op ons brommertje terug te gaan richting lovina, dit zou een tour van 2,5 uur zijn alleen duurde een stukkie langer door wat ongeluk.

we waren ongeveer wat zou het zijn een 20 minuten onderen (Bart reed) toen Bart de achterband voelde slippen. Voor hij het doorhad hoorde ik een harde PANG! En remde bart hard af met beide voeten aan de grond, toen we stil stonden (nog bijna 2 uur verwijderd van lovina) was het al snel duidelijk dat het een lekker band was. Ik dacht nou die kun je zo even plakken bij een garage, en van iemand die ons te hulp schoot hoorde we dat de garage ongeveer 1 km verder was. Dus wij in volle moet beginnen met lopen. Binnen een 7 minuten waren we omringd door 5 indonesische jongens die ons wouden helpen. Heel lief allemaal natuurlijk alleen wij probeerde hun met wijsheid uit Nederland dat je niet meer op de brommer moet rijden, omdat je anders de band nog verder kapot kan rijden. Naja naar veel gesjoemel zijn we in een slakkengang van amper 10 richting de garage gegaan. bart bij iemand achter op ik bij iemand achter op en de scooter. De man haalde de band er vanaf en het was al heel snel duidelijk dat het geen gewone lekke band was geweest, maar een heuse klapband! Er zat een kaats rechte snee in van zeker 40/50 cm lang. Die was dus niet meer te repareren. De garage en meerdere mensen hebben al gezegd dat wij echt onwijs geluk hebben gehad dat het de achterband was die een klapband heeft gehad, omdat je anders onwijs hard op je snuffert was gegaan en de vakantie direct voorbij was bij een voorband klapband. Nu hebben we het gelukkig rechtop overleeft en zijn we niet omgevallen . voor 30.000 Rp haddenn we een nieuwe binnenband gekregen het is ook eigenlijk geen geld als je er over nadenkt wat het in Nederland kost. Naar ongeveer 10 minuutjes konden we weer veilig op weg met een goede volle achterband. Bart had zoiets ga jij maar even rijden dus hup bart achterop en ik rijden. Naar ongeveer 1 uur moesten we even tanken en bleek de koelvloeistof best wel leeg te zijn dus hup viavia nieuwe gehaald, en daarna door naar huis. Rond kwart voor 6 waren we dan eindelijk in lovina, met een rommelende maag en een zeer pijnlijke rug zijn we iets gaan eten. We zijn van de achterkant flink verbrand door het zeewater (oppervlakkig snorkelen en een brandende zon op het water) om half 7 zijn we nog even snel naar een winkeltje geweest waar ze een jurk voor mij hadden gemaakt, om die op te halen. Ook bleek er een show te zijn van bodybuilders, nou nog net niet zo vies als wat je op tv ziet maar zeker best gespierd. Bart is daarna het zwembad in gedoken en ik heb ook een poging gedaan alleen de pijn was te erg dus ben ik terug naar boven gegaan voor te relaxen.

nog even gekeken naar een aantal hotelletjes, dit blogje getypt ga ik nu proberen te slapen..

Tidur enak,voor heel laat eerst voor jullie straks Selamat makan (eetsmakelijk) en tot een volgende keer!!







  • 18 Juli 2010 - 01:17

    Mama:

    hoi chantal en bart
    jullie hebben weer veel beleefd samen heb ik gelezen hoop dat je rugpijn snel weer over is en dat jullie nog veel mogen beleven en genieten daar groetjes thuisvrond

  • 18 Juli 2010 - 06:11

    Erik:

    In één dag op en neer naar Menjangan, da's een eind. Geen wonder dat je een houten kont en rugpijn hebt :-) Gelukkig is die klapband goed afgelopen. En heeft men je een nette prijs gegeven. Komt ook wel eens anders voor.

    Sampai jumpa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 29 April 2009
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 56087

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 17 Juli 2014

Madeira, Funchal

05 Juli 2011 - 17 Juli 2011

Spitsbergen

12 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Bali

Landen bezocht: